Schysst helg och ny frilla!

Måste erkänna att denna helg har varit bland en av de bästa på länge.
Fredagen så blev de att storstäda rummet, skura golvet och allt! Varför skulle någon so mjag, som stökar ner mitt rum på 2 sekunder, städa så noga? Jo, pappa sa att jag får en ny datorstol om jag städar rummet ordentligt, 1 minut senare var jag igång med att tömma rummet på möbler och saker för att kunna städa riktigt fint! När rummet var färdigstädat och pappa kom hem från sitt åkte vi och handlade en ny stol åt mig, behövdes verkligen!
Sen blev de mest sitta hemma och glo på mina kära serier och äta kladdkaka!
På lördagen ringde klockan tidigt, de va samling vid ishallen kvart över 7, en lördagsmorgon, och jag är inte världens morgonpiggaste person så att säga, men till hallen kom jag. De va avfärd till Eskilstuna där Linden Hockey stod för motståndet. Vi tog hem matchen med en 2-1 seger trots en halvdan insatts från hela laget. Insåg även att jag borde spela vänsterforward och inte höger. Lördagskvällen slutade med att tjocka hemma och glo på ännu mera serier och äta god mat med pappsen :)


ibland får man ju de snyggaste poserna på bild!

Upp tidigt blev det även på söndagen. klockan kvart i 9 kom jag ur sängen för att sedan pallra mig ner till ishallen återigen. Det regnade men som tur så har jag en snäll pappa som skjutsade mig ner. Det var fadderdag med LHC’s tjejhockey som stod på schemat. Efter lite lekar på is med småtjejerna och damerna blev det att sitta i fiket i sisådär 1,5 timma, tillräckligt lång tid för att pepsin som jag hällde över mig själv skulle torka! Efter diskussioner om doppning med ganska rolig praktisk förklaring av Sara blev det en sväng på stan med Virre och Mikkan, fick då lite sällskap påvägen hem eftersom jag fick för mig att inte ta med mig cykeln till ishallen.
På kvällen kom Jonas hit, de blev god mat och film, och en kladdkaka på det såklart!

Idag då, jo idag tog jag min cykel och räsade ner för stans gator till frisören. Klippte av hälften av mitt hår men bra blev de, tycker jag iaf! tackar Tojan för en bra klippning! Sen åkte jag till syster min, som även var hos frisören samtidigt för att klippa och färga håret. Hos syrran blev det att färga håret lite mörkare och äta tacogratäng :)
Syrran är snyggast i håret hos frissan!

Nyfriserade!

Som sagt har de varit några ganska så bra dagar!

One comment

Kommentera

