Två Matcher, Två Vinster

Helgen bjöd på 2 matcher. En borta och en hemma.
På lördagen spelade vi hemma mot Segeltorp vilket slutade med en 6-2 vinst för oss. Min egna totala insats var helt okej, hade jag inte somnat kl 4 på natten, och varit allmänt seg i kroppen från i torsdags och inte haft 300 blåmärken som gjorde ont så fort något nudda mig hade de nog gått bättre. Men jag är glad ändå! Vi kammade hem en vinst på ordinarie matchtid.
På kvällen skulle jag varit med Burken, men han va sjuk och jag hade skolarbete, så blev ingen hockey där inte.
Efter lite svordomar och allmänt damp på religions arbetet lämnade jag in de på lördagskvällen/natten , bland de sämsta jag skrivit.

På söndagen blev de avfärd mot Täby (enebyberg)  för att möta Ormsta! Vi har inte mött dem tidigare men trots att de ligger sist i serien med 1 poäng och inga vunna matcher underskattade vi dom inte.
Första perioden slutade 4-1 till oss, i andra perioden stod det 9-1 eller 9-2 minns inte vilken period de gjorde sitt andra mål.
Matchen slutade 10-2 till oss.
AIK förlorade även deras första match vilket gör att vi ligger 1 poäng från dom, nästa helg spelar vi mot AIK, vinner vi hamnar vi etta, tumme upp på det!
Jag gjorde föresten mål mot Ormsta :) de kändes bra! händer inte så ofta, max 2 ggr per säsong, haha.

Kommentera

