Vinst med 4-3 mot SSK!

På lördagen spelade vi årets sista match, hemma i Cloetta Center mot Södertälje SK. En match som inte går att förutse resultatet. Första metchen mot SSK spelade vi lika, 4-4. Andra matchen vann vi med 8-0
Med målvaktsbrist pga. sjukdomar och bortrest lånade vi ner Ohara Shipe från damlaget. Hon spelade riktigt bra i mål och vi tog hem matchen med en 4-3 vinst!
Jens hade denna gång valt att göra alla kedjor jämnlika, något jag gillade skarpt.
Jag var förvånansvärt pigg på matchdagen då jag under natten, runt en sådär 4 på morgonen/natten vaknat och spytt upp all vätska och annat innehåll i magen.


Efter matchen åt jag, pappa, syster, syrrans kompsi Elenor och Elenors lilla trollunge Neila på stångebro gatukök, mycket gott!
Efter det åkte jag hem och satte mig vid datorn, tanken var att jag skulle ta det extra lungt hela dagen. Vid fem ringen Burken, han vill att jag ska hänga med och lira hockey på allmänhetsåkningen trots att jag är lat. Han erbjöd skjuts och så blev det! Vi lirade lite hockey till klockan var cirka 8 och jag fick skjuts hem. När jag kom hem ringde jag upp min andra kompis, Jonas. roligt nog tänker vi likadant då han skickade ett sms om samma sak, som jag dock fick efter jag ringt. Frågade om han ville komma över o kolla på film. svaret va ja. Jag cyklade och mötte honom. Vi stanna till vid Coop för att köpa något gott att äta under filmen. Vi lyxade till de hela och köpte frukt och gjorde fruktsallad! Filmen blev The American som var otroligt seg och jag råkade somna.

Söndagen bestod sedan av träning, som till en början gick lite kasst då jag var allmänt dum och fattade inte övningen helt. Men sedan gick det bättre :) thumbs up på det!
Kom hem runt halv 5, värmde upp lite mat som stod på spisen och satte mig ner för att skriva den där dumma filosofi uppsatsen. Nu är den färdig och inskickad och ingen återvändo. Hoppas på ett helt okej betyg, gärna VG.

Nu blir de sängen, upp tidigt för Specialidrott A på Katedral samt Religions seminarium och Kinesiska muntligt prov.

Yi Er San Si Wo Liu Qi Ba Jiu Shi Ling

Kommentera

