Framtiden?

Idag fick jag reda på mitt slutbetyg i Geografi B, officiellt då. Hade redan räknat ut det innan.
Jag är långt ifrån nöjd med mitt betyg och var därför lite grinig under dagen.
Det fick mig att tänka att jag kanske borde skärpa till mig, eftersom Geografi va ett av mina starka ämnen innan.
Det är 6 kurser kvar innan jag slutar gymnasiet. En kurs tar slut ganska snart och jag hoppas på ett MVG i den kursen. Beror helt på hur slutprovet går.
Har även suttit och funderat kring vad jag ska göra med mitt liv i framtiden, ska jag göra som alla andra och bo kvar i linköping, överlämna mitt liv till LiU eller göra något mer… roligare?
Jag har sedan länge vetat att jag vill plugga på College i USA. Nu vet jag även vad jag vill plugga och vilka krav jag har på skola.
Jag vill läsa Sports Management. Vad blir man av det? Man jobbar inom sporten på olika sätt. Det kan vara finansiellt eller agent åt olika atleter inom sporter osv.  Jag vet att jag vill vara kopplad till sporten. Vad för andra krav ställer jag? En skola på östkusten, Gärna i närheten av D.C och skolan måste ha ishockey som sport. Jag vill komma så långt att jag kan spela college hockey. Det är min dröm. Andra drömmer om Damlaget här hemma eller Landslaget. Jag vill uppleva college hockey.
Har mailat med SYV på skolan jag gick på i USA om hjälp då SYV i på Folkunga inte kan ett skit om detta.
Ska även ta tag i prövningen på estetisk verksamhet/multimedia och fixa ett vettigt betyg där.
Nu ska jag fortsätta och klura på mina framtidsplaner och hur mycket pengar jag ska lägga ut på onödiga saker.
Kanske även blir USA i sommar, hoppas verkligen!
Fyller även år om 10 dagar.

Kommentera

