RA & Silver

Förra lördagen åkte jag till Stockholm med min bror och hans girlfriend. Det va dags att avnjuta julklappen jag fick :)
Tim och grabbarna i Rise Against spelade nämligen på Annexet vid/i Globen. Konserten va såklart bra, Rise against skulle nog aldrig kunna vara dåliga live. Dock var jag nära på att svimma vilket va väldigt läskigt. Vi valde att inte röjja järnet denna gång och stod vid sidan, vid ingången till den främre delen för att vara mer exakt.
Kände helt plötsligt hur det blev otroligt varmt, varmare än när man står i själva folkmassan o rör på sig. Sedan blev allt typ vitt och lite svart, sen kunde jag kanppt se för att allt va så himla suddigt. Då tog vakten som stod precis vid oss bort mig till en sjukvårdare som gav mig masor med vatten och dextrosol tills jag mådde bättre :)
Grabbarna i Rise Against får 10 gutarrer av 10 möjliga!  not disappointed at all!
En bild från konserten:

I veckan var det dags för finalspel i hockeyn. Vi avslutade den vanliga säsongen med 16 vinster, 3 förluster och 1 lika. Tycker de känns som ett ganska bra resultat för oss :)
I Finalen va de AIK vi mötte. Vi förlorade första matchen hemma med 6-0, förstår inte hur vi inte kan vara med från första början, vi spelar alltid bäst i tredje…
På onsdagen åkte vi till Solna för match 2. Vi spelar bäst av 3.
Vi förlorade tyvärr den med…
Men egentligen hade v inget att förlora, vi tog oss till final.
AIK spelade inte med sitt damjuniorlag utan plockade spelare från rikserie laget osv. Plus att de plockat till en spelare som spelar i juniorlandslaget. fair? not.
Va hade dom att fira? de va inte ens deras lag som spela. Guldet borde varit vårat. Men vi får nöja oss med ett silver. Men ett silver i SM är ju inte heller fel :)

Nästa helg (1-3 April) åke laget på cup i Kristinehamn! Kommer bli galet kul! Nu ska vi fanimej ta guld tjejer!
Hockey är, som kanske ni redan förstått, en stor del av mitt liv, och jag njuter av varje sekund!

Nu blir det våfflor och dega i sängen medan kompisarna festar loss på Crille och Lisas födelsedagsfest, tyvärr får jag stanna hemma då min mage inte tyckte jag skulle gå…
Ha inte för kul utan mig! Vet att de kan va svårt, mena hallå, jag är ganska awesome ;D haha :)

Ett stort grattis i efterskott till Lisa som fyllde hela 19 år igår! Tjejen börjar snart bli lika stor som mig!  Vi firade henne igår med lite Bowling, kanske kommer ett inlägg om det senare, annars finns bilder på facebook :)

over and out, wrigsjö.

Kommentera

