Glädjen är att ha mycket att göra och strunta i det.

Ungefär så har jag känt ett tag. Efter hjärnskakningen hade jag massor av skolarbete att ta igen, men de va mycket roligare att strunta i det, för då va allat annat som vanligvis är tråkigt, mycket roligare, som att städa rummet. Att städa rumemt är något som sker var och varannan dag här hos mig, men har nu skaffat en klädhängare att ha på dörren där mina kläder kan hänga, så de slipper ligga på golvet!

I veckan har inte mycket hänt, har varit mest skol och sådant nödvändigt man måste göra. Var på en hockeyträning utav två, som gick rent åt helvete eftersom jag inte hade ätit något på hela dagen. Hur kommer det sig? Hade en religionsuppgift som skulle in samma dag som jag va tvungen att skriva, och tiden flög förbi, helt plötsligt skulle jag ner till street dancen så jag hann inte äta inna där, och sen va det direkt till ishallen för hockey så han inte äta mellan dansen och hockeyn. Men nu vet jag att jag ska försöka hitta tid för att äta om jag får någon sådan dag igen.

Den 8 Maj har vi uppvisning i street dancen, känns ganska nervöst då inte rihanna dansen sitter bra alls! Förhoppningsvis kan jag få tillgång till skolans danssal och öva lite extra där!

Idag åkte jag ner till specsavers och gjorde en synundersökning, visade sig, precis som jag trodde, att min syn har blivit sämre. Gjorde för både glasögon och linser, vill inte ha galsögon på balen direkt. och de va jobbigt och ha under studentmössan. Ska ner nästa vecka förmodligen och hämta provlinser och beställa nya glasögon =]
Efter det svängde jag in på försäkringsbolaget för att få ersättning för min trasiga iPhone, man kan inget annat än älska allrisk försäkring! Kommer få in 1495 kronor på kontot nästa vecka då det kostar 2695 på telia att reparera, självrisken ligger på 1200. Ska dock laga den på ett ställe i Tallboda som tar 695 kronor för att byta ut digitizer och glas, 2000 kronor billigare, me likey! och så får jag då 800 kronor över att spendera. Blir att spara det till London!

Imorgon åker jag och mitt hockeylag till Kristineham för att spela hockeycup, ett mycket kul avslut på säsongen, hoppas vi tar hem guldet denna gång! Kommer bli en riktigt kul helg känner jag på mig.

London om 13 dagar med några av de fränaste människorna, kommer bli galet kul!

Lisa va väldigt hyper i skolan idag, och tillät mig ta bilder på henne! (det får man aldrig annars)

Kommentera

