Tillsammans är vi Linköping

Helgen har spenderats i Kristinehamn där jag med hockeylag har spelat EPS Golv AB Cup 2011. Fredagen började med  avfärd till Kristinehamn för att spela första matchen mot Leksand. Vi vann första gruppspelsmatchen med 8-2. Det blev tidigt till sängs på fredagen för att ladda inför tre matcher dagen därpå. Första matchen på lördagen spelades mot Västergötland som vi vann med 2-1. Därefter blev det lunch och sedan ännu en match mot Stenungsund som vi vann med 3-1. Gruppspelet var sedan avklarat och vi vann vår grupp. På kvällen spelade vi semifinal mot Hisingen. Matchen vanns av oss med 1-0! Detta betydde att vi skulle spela final kl 16.00 dagen därpå. V kom dit för att vinna guld och det va precis vad vi skulle göra. På söndagen blev det lite sovmorgon för att sedan hinna äta frukost men ganska snabbt tillbaka till skolan igen för att vila och sova. Själv valde jag att sova. Trots öronproppar hörde man hur Västergötland väsnades som bara den ute i korridoren och kunde inte alls respektera att vi ville vila.
Efter vilandet blev det dags för lunch då vi även tänkte sjunga vår sång mot våra motståndare Västergötland som vi skulle möta i finalen. Dock hade dom såklart tagit våran  tid för lunch så det gick inte riktigt.
Men när det väl kom till match var det dags att visa vilka som var bäst! Vi tog hem matchen mot Västergötland med 4-0 och tog därmed hem guldet! Det kunde inte blivit ett bättre avslut på säsongen än så, tråkigt nog är hockeyn över för denna säsong, vad man ska göra nu återstår att komma på.

Blir att ta tag i barmarksträning hårdare, mycket löpning på olika vis, styrka och jobba på klubbtekniken. Ska även åka lite inlines för att få en omväxlande träning.

Nu har jag inget skolarbete fram tills lovet, som jag dessutom tar ut två dagar tidigare då vi åker till London. Firar detta genom att fixa nya glasögon på onsdag, två nya par glajjor så jag kan sem synen blev ju inte bättre av hjärnskakningen. Ska även få hem provlinser som jag kan ha på balen och när jag tränar hockey. Det kommer iaf bli en säsong till i LHC, sen får vi se hur det blir med college planerna.
Förutom nya brills så har jag bokat klipptid och ska köpa hårfärg, måste ju se fin ut när jag åker utomlands sådär. Man vet ju inte vem som kan se en ;P
Fick desstuom idag veta att Brett inte ska till Frankrike längre när jag kommer till London så kommer få träffa han för första gången på många år, ser jag fram emot!

London in 9 days, can’t wait!

 

Kommentera

