No more påsklov for you missy!

Igår började vi skolan igen, efter att själv ha haft en 12 dagars ledighet, kändes ganska skönt med ett extra långt lov sådär. Det blir vad man gör det till.
Lovet började med London, hur den resan va kan ni läsa om i ett tidigare inlägg. Orkar man inte det kan jag söga att de var ganska awesome.
Direkt när vi kom hem blev det att åka till J för att grilla, att bara grilla va tanken. Gott va det dessutom! Men, som inte så oväntat slutade det med att det blev lan av det hela. Det var redan tänkt från tidigare imorse av grabbsen men jag kom dit utan o tänkt på de innan, cyklade hem och hämtade datorn och vips så satt jag där i källaren med min dator jag med.
Tisdagen blev det också kött på grillen, grillspett denna gång. Gott såklart, vad annars liksom.
Lanet slutade på torsdagen, mycket trevligt måste jag säga, fick efter mycket besvär upp London bilder på facebook.
Fredagen bjöd på grillning hemma hos mig, elelr ja de va ju tanken, men det var bara tre av oss som faktiskt grillade. Sen chillade vi mest inne hos mig med chips godis och vattenpipa. Lyssnade på de låtar vi ville höra och snackade allmänt skit. Sånt som kan va skönt ibland.
Lördagen gjorde jag verkligen ingenting. Kollade igenom gamla 90210 avsnitt, första säsongen är helt klart bäst.
På söndagen låg jag hemma och mådde mindre bra, sen började jag må bättre och lite senare stod tre trevliga grabbar i mitt kök för att grilla hos mig. Senare kom en till. Slutade återigen med att sitta inne hos mig och chilla galet. Me likey.

Måndagen spenderades hos mamma i Kisa, det märktes att hon och Magnus mår bättre nu när de fått flytta in i lägenheten igen efter branden, tog bara ett halvår…
God mat, tårta och godis! mums måste jag säga!

På tisdagen mådde jag inte bra på morgonen, gick till skolan senare för att gå på en föreläsning. Så började jag skolan igen efter mitt sista påsklov.
Ibland känns skolan så HIMLA jobbig. Notera hur jag verkligen menar det…
Tisdag: 2 timmar föreläsning om crazy people.
Onsdag: Kinesiska och svenska, sluta vid 10:50, men ha prov i kinesiska vid 5 så sitta och chilla och plugga däremellan, otroligt jobbigt..not.
Torsdag: Handledning och svenska, börja 9:20 sluta 10:35. Åter igen sjukt jobbigt att gå i skolan.
Fredag: Ledig, som vanligt.

Ibland känns gymnasiet för slappt. Tills jag tänker på alla uppgifter vi får att göra utanför skoltimmarna. Men det flyr jag undan med film och serier.

 Jag saknar hockeyn redan…4 månader kvar.

Kommentera

