USA, Sommar & Framtid.

Idag har jag haft en riktigt bra dag.
Även fast jag vakna sent av att någon ringde och väckte mig så hann jag till skolan i god tid, lyssnade på folk som redovisade om sina författare och så.
Efter skolan blev det stan med brorsan, iförskaffade mig en t-shirt till uppvisningen i Street Dancen på söndag och hämtade mina linser.
Efter skolan blev det att chilla en kortis hos bror och sedan vandra i en halvtimma hem, blir så när folk snor ens cykel, då får man gå.
Kom hem och städade rummet, ser fint ut nu!

När pappa kom hem så åkte vi till vårat sommarhus i Mjölby, ska hjälpa till och måla panel och så på garaget. Kanske inte låter så kul att måla passa plankor men när ens pappa betalar en för att måla det så är de klart man gör det! Då är det faktiskt ganska kul, och riktigt skönt att komma från stan lite.

I bilen till Mjölby pratade pappa och jag om hur jag ska åka till USA i sommar och hur jag ska få ihop pengar till det, hur mycket de kommer kosta och så.
Pappa erbjöd sig att låna ut de pengar jag inte får ihop, som jag sen betalar tillbaka när jag fått jobb efter sommaren. Världens bästa pappa!
Detta betyder alltså att jag åker till USA i tre veckor i sommar, två veckor hos min gamla värdfamilj i kära Minnesota och en vecka i härligaste staden New York!
Älskar verkligen new york och ska bli otroligt kul att åka dit för en tredje gång!

Förutom USA i sommar har jagäntligen hittat lite universitet som jag är intresserad av.
Hitta ett som heter Drexel University, det ligger i Philadelphia, Pennsylvania, på östkusten. Drexel Uni. har det programmet jag vill läsa: Sports Management, plus att dom har hockey i de lägre divisionerna. Det vill säga där jag platsar att spela. Nivån på damhockeyn i USA har höjts ganska bra de senast åren.
Mailade en kontaktperson på Drexel Uni. Women’s Hockey, men den personen jobbade inte längre med dom men skickade vidare mitt mail till en som var inblandad i laget. Hoppas jag får svar snabbt! vill gärna veta mera, för just nu känns Drexel väldigt lockande!
Staden har NHL, Flyers, inte mitt lag men i samma conference som Capitals, de ligger 2,5 timma från Washington D.C. och ca 2,5 timma från New York City! läget känns ganska bra, plus att jag älskar storstäder, Philly har 1,5 miljoner invånare!

Idag har helt enkelt varit en sådan där bra dag, kom gärna med fler sånna tack!

Nu ska jag mumsa godis och se film, g’nite peeps!

One comment

Kommentera

