Galet sjuka löner.

Det är en ganska sjuk värld vi lever i.
Har suttit och pratat med en lärare på msn, allt började med att jag behövde hjälp med en uppgift vi har, slutade i att vi pratade hockey, NHL, Elitserien, VM och va idrottare tjänar.
Fick lära mig att det finns fotbollsspelare i Europa som tjänar lika mycket som en medel europé skulle  tjäna in på 300 år. Detta tjänar då dessa spelare på ETT år. Hur sjukt är det inte att elitidrottare kan tjäna sådana sjuka mängder pengar medan de finns folk som behöver 2-3 jobb för att överleva.
Ett exempel på en elitidrottare är Alexander Oveckin, NHLs bäst betalda ishockeyspelare. Han har kontrakt till 2021 och tjänar nämare 10 miljoner dollar per år. det är ungefär 60 miljoner svenska kronor på ett år! Hur är de ens möjligt att sportindustrin har så mycket pengar, va ska de ens med dessa pengar till? knappast så de behöver allt.

Förutom att diskutera sådan har jag massa skolarbete att göra.
1,5 vecka kvar av hårt skolarbete, det jag har kvar att göra är

Skriftligt
Kinesiska uppgifter
Kinesiska självpresentation
Religion STAT
Estetisk verksamhet 1/2/3
Samhäll avvikande beteende

Muntligt
Författarpresentation
Religion Sekter presentation
Religion Sekter Seminarium

Prov
Kinesiska Prov 2
Specialidrottsprov
Slutprov ORD 360 st.
Samhäll jämställdhet

 Klockan är kvar över ett på natten och jag ska inte sova förens jag är klar med Religion/stat uppsatsen.

over & out peeps.

 Nemo på Universeum :) glömde ta bild på Doris som också va där, attans!

Kommentera

