NYU – It’s like a dream!

Har på senaste tiden kollat mycket efter skolor att plugga på. Hittade Drexel University i Philadelphia som jag berättade om i ett tidigare inlägg. De visade sig att dom bara hade masters program, dvs man behöver ne grundutbildning på 4 år med ett bachelors degree för att kunna plugga där. Tråkigt nog fick jag börja om på nytt och leta vidare. Pratat mycket med min värdsyster om vad jag bör leta efter för att hitta rätt.
Tillslut hittade jag NYU, det är som man själv kan räkna ut – New York University.
De stod på Collegeboard att dom hade damhockey som clubsport, men de visade sig efter att jag mailat dom att det inte var så, utan att de har hänt att vissa tjejer har spelat med killarna och ville jag veta mer skulle jag maila Coachen.
NYU ligger på Manhattan, man bor alltså på campus, på manhattan.
Ända sedan jag var där första gången september 2008 har jag älskat New York , jag är den typ av person som älskar storstäder.
Jag läste lite mer om skolan och de har ju då de program jag verkligen vill läsa; Sport Management.
Detta står det om deras Sports Management program på en sida jag hittade:

”New York University has always been one of the top schools in the US to offer bachelor and master degree in sports management. The curriculum of the study in NYU focuses on areas such as revenue management, public relations, promotions, marketing and team management in sports management. Upon graduations, graduates are normally working for big companies such as NBC Sports, Nike and Madison Square Garden as NYU has strong affiliation with them.”

Enligt mig kan det inte låta bättre.
De har programmet, ett av de bästa. Skolan är på Manhattan, ett drömläge för mig. Och det är en 4års studie, dvs om jag kommer in så kommer jag bo på självaste Manhattan i 4 år. Hur awesome är inte det?
Ska ta reda på exakta kostnader och studielån så att när de kommer till att söka är allt förarbete redan gjort.

Ska nog passa på att besöka skolan när jag är i New York i sommar för att se hur campuset och allt ser ut.

One comment

Kommentera

