Dagen jag aldrig trodde skulle komma

Idag är den där dagen, jag inte trodde skulle komma.
Satte larmet på 06:30 för att gå upp och plugga, vaknade 07:30 och orkade inte plugga. Kom till skolan klockan 8 och hoppades på att de skulle gå trots det minimala pluggandet till provet. Skulle skriva mitt sista prov i gymnasiet.Det gick de med! Efter provet fick vi betyg i svenska, blev ett G i svenska B och ett VG i svenska C.
Sen var de dags att städa lite skåp så de va gjort, tvättat och fint blev jag godkänd och det blev lunch. Korvstroganoff och förstår inte varför folk klagar så jävla mycket när vi får det. Det är ju så gott! okej, skolans kanske inte är den godaste, men bland den bättre maten i skolan?
Detta var då vår sista skollunch. Lite tråkigt när man tänker på de så.
Sen blev det att åka hem en snabbis, ta den där duschen jag inte orkade på morgonen och känna mig lite fräschare, sen tillbaka till skolan för att lämna in våra skåpsnycklar.
Det var sista dagen i skolan.
Kom hem och jobbade på min sista skoluppgift, en tenta i estetisk verksamhet, läste inte det i ettan.
Sen blev de en paus med lite gym, gick bra de med, blev lite axlar och mage idag!
Efter gymmet var de bara att sätta sig på cykeln och ta sig till vasahallen, dags för balträning.
Bara 3 balträningar kvar sen är det dags att dansa bal.
Hämtade även min balklänning idag och den sitter bra. Tack sömmerskan, du gjorde ett bra jobb!
Jag blev då 22:19 klar med mitt arbete och skickade in det och var därmed klar med gymnasiet helt och hållet.
Nu väntar vi bara på studentdagen som sker om två veckor!
Men innan dess är det studentskiva, ska klä ut mig till något på F, förslag? funderat på foppa, dvs full hockeyutrustning inklusive skridskor, men kan bli ganska varmt.
Sen har vi lekdagen för oss treor, lådbilsrace och vi måste vinna!
och innan det ska vi bygga lådbilen såklart. Sen har vi balen om cirka en vecka med, 4e juni dansar vi i stångebro ishall, kommer bli riktigt kul!

Imorrn ska vi testa håruppsättning och smink, hoppas vi kommer fram till något bra!
Sen blir de chill med fint folk på kvällen!

Adios! Gymnasiet avklarat, jag är glad!

Klasslakanet som hänger i skolan, nästan färdigt på bilden
Bild snodd från alice

Kommentera

