Fall 2012!

Tankarna gick fram och tillbaka, de va New York, de va Washington D.C. osv. Men nu har jag bestämmt mig helt, skola, program och allt.
Hösten 2012 flyttar jag, eller  ja redan i augusti kanske till och med slutet på juli, de beror helt på.
Om ett år ungefär flyttar jag till ‘The City of Angels’ – you got that right, Los Angeles!
För att vara mer specifik är det Santa Monica jag ska till, jag kommer försöka hitta lägenhet i antagligen Santa Monica, Beverly Hills eller Hollywood. Det låter fancy men de är de områden som ligger kring skolan jag ska gå på; Santa Monica College
I två år ska jag spendera mitt liv i Santa Monica, men inte bara ska jag plugga Grafisk Design där, jag ska även spela hockey. Inte för skolan dock.
Jag trodde verkligen den kommande säsongen skulle bli min sista säsong, tills jag fick ett mail. Jag ska spela hockey med Anaheim Lady Ducks, vilket jag tror kommer bli sjukt kul. De har kommit 2a i Nationals och vunnit en turnering i Las Vegas första året de hade ett damlag. Det kommer bli en otrolig utmaning men de ska bli så himla kul!
Den kommande säsongen ska träningen vara ordentlig för mig del, ska inte vara lat på något vis. Det som ska göras måste göras.
Att få plugga grafisk design i Los Angeles, Kalifornien, ha egen lägenhet där i minst 2 år, sen kanske de bli vidare plugg och spela hockey i Anaheim kommer bli en sjuk upplevelse och jag vill bara att ett år ska gå sjukt snabbt just nu!

Utöver det så kilar jag till USA i tre veckor nästa onsdag. först en vecka i NYC, Awesome typ! och sen blir det två veckor i good ‘ol minnesota, längtar tills jag får se mina kära amerikanska vänner igen! och va pengar jag ska slösa upp på köpcenter och liknande!

peace out, tejp!

2 comments

  1. Kom in på din blogg genom google då även jag har skickat in en ansökan till hösten 2012 på SMC.. Det kan ju vara kul å ha lite ”kontakter” där borta så hör gärna av dig om du vill snacka mer :)

    1. Hej Emelie! Men va trevligt att folk hittar hit via google :) ja la till dig på facebook för kontakter är alltid bra att ha!

Kommentera

