Good ‘ol Minnesota!

Det blir svårt att uppdatera när man har saker för sig, att uppdatera bloggen känns inte riktigt som de man vill prioritera ibland, speciellt inte när man tillbringar några veckor med de bästaste på andra sidan Atlanten och de kommer ta drygt ett år tills man får se de igen,
I torsdags kom jag hem från Minnesota, jag var där i 2,5 vecka efter att jag hade varit i NYC och D.C.
Att åka till Minnesota är alltid lika kul för jag känner mig alltid så himla välkommen och hemma där, och den tur jag hade med familj är otrolig, kunde inte blivit bättre. Vi går ihop så himla bra och syskonen där har blivit som syskon till mig, inte som mina riktiga men ändå nära på något sätt.
När jag kom dit så visste bara Holly; äldsta värdsystern, Kim; värdmoster, Christine; Kims dotter och Aaron; värdpappan, att jag skulle komma och hälsa på, för att de skulle bli lite roligare så höll vi det en hemlighet för resten av familjen.
Jag berättade även för några kompisar jag verkligen ville träffa att jag skulle komma så man kunde kolla upp lite när man kunde ses eftersom jag var där under en sådan kort tid.
När vi kom tillbaka till självaste Carlton/Wrenshall där jag bodde så åkte vi till Kims hus för att sedan locka dit alla i familjen jag bodde hos.
Jag satt först i ett rum och fixade med lite bilder från NYC till Kim så att de inte skulle se mig direkt när de kom utan efter ett litet tag, för vem vet, de kanske har anat att de är något, men så va de inte riktigt så märkte de.
Efter ett tag kom jag ut därifrån och rekationen från Stacy; yngsta värdsystern, som satt vid matbordet va: ”MATILDA!!!!!!” och värdmamman som satt brevid där jag stod frågade fundersamt: ”Why are you talking about Matilda?” hon såg inte att jag stod där, och holly säger att jag står brevid henne, hon blev såklart överraskad, hon sa efteråt att hon blev väldigt överraskad men inte chockad för hon anade något för cirka 5 månader sen men glömde bort de helt och hållet.
Megan hade softball så hon va inte där då, men när hon kom så gömde jag mig bakom Holly, som är betydligt större än mig, som i sin tur stod och höll om den yngsta systern, när Megan kommer in så ser hon min Capitals puck som ligger på bordet och säger ”Is this Matildas?” shit tänkte jag… men holly räddade de snabbt med ”Yeah, i bought it for her”
Det finns en video på när vi överraskade Megan på facebook, hon började gråta!

Jag hade lika kul som alltid, tråkigt nog åkte jag på influensan andra dagen i några dagar, så himla opassande!
Men sedan så träffade jag de kompisar jag ville träffa mest och hade allmänt kul, shoppade en del, inte så mycket kläder som ajg trodde jag skulle köpa dock, fast bästa kapet blev nog 5 par jeans för cirka 600 kronor, helt okej tycker jag!

Nu är jag som sagt hemma igen i skitvädret här i Sverige, har haft 30+ varje dag så är lite tråkigt och komma hem till regnet och kyla.
Huvudet är fortfarande i fel tidszon och jag har somnat runt 7 på morgonen och vaknat klockan 3. Ska försöka ändra på det och tvinga mig upp hur sent jag än somnar.

Nu blir det att fortsätta med ett album jag håller på med, klockan är sisådär halv ett på natten men jag är pigg som få!

On a side note, hockeyn börjar på Tisdag och jag längtar något enormt! Ser fram emot denna säsong, vilket tråkigt nog blir min sista i Linköping, sen blir det vidare till Californien för spel i Anaheim :)

over&out peeps!

Jag & Kara på Alpine Coastern i duluth, fett med sköjj!

Körde lite prewrap runt Stacys face, bara för att de är kul :)

Kommentera

