Representing Bauer

Efter säsongen 2010/2011 lämnade Alex Ovechkin CCM. Tidigare har Ovie’s huvud varit överallt på CCM reklamer, custom utrustning och specialdesignade skridskor. Det har varit mycket spekulationer kring var han skulle gå efter CCM. Tidigare har han varit med Bauer och det sägs att han har spelat med Bauer klubbor klädda som CCM klubbor när han var med CCM. Nu är det dock officiellt att Alexander Ovechkin går tillbaka till Bauer. Vi får väll se hur lång tid det tar innan han har custom utrustning med Bauer.
Själv äger jag Ovechkins custom axelskydd och benskydd, riktigt sköna måste jag säga!
Förhoppningsvis blir det bättre med Bauer för de sägs att han har varit väldigt besviken på kvalitén på till exempel, klubbor, de går av som aldrig förr för honom, vilket kanske är en av anledningarna till att de inte blev lika mycket mål förra säsongen, men de är ju bara en teori.

Nu är det bara en månad kvar till nedsläpp i NHL. Många här hemma snackar om elitserien och vilka som ska ta SM-guld hit och dit. Ska jag vara ärligskiter jag fullständigt i Elitserien, jag är inte ett dugg intresserad av de då de är lika tråkigt varje år. Det känns bara så… inte alls lika bra. Jag håller på Brynäd, har alltid gjort, men har inte direkt några höga förhoppningar där, det är ett medellag som de senaste åren legat kring 6e plats och hamnar antingen i ingemansland eller åker ut efter första omgången i slutspelet.

Blir väll att se Brynäs när de spelar här i Linköping men annars kommer jag inte lägga ner speciellt mycket tid och hålal reda på elitserien och dess lag och spelare. Blir däremot mer tid nedlagt åt NHL och deras lag och spelare.

Hockeysäsongen är igång, NHL börjar snart, det känns som ett hockeyår i högsta grad i år!

Kommentera

