Hockey Hockey Hockey!

En helg fylld av hockey, nästan iaf.
På fredagen blev det middag med pappa och syskonen på Snagria, nom nom va de! Pappa fick en middag av oss barn på sin födelsedag så de va dags för det.
Lördagen bestod av att först titta på när damlaget spelade sin första seriematch mot AIK och vann efter förlängning och sedan titta på när vårat lag spelade träningsmatch mot HV71. Vi vann med 5-2 där, själv var jag inte med för knäna skulle vila så jag var viktig och satt på läktaren och förde statistik med hjälp av Linnea & Mikaela. Duktigt va de!
Sen blev det att tvinga sig i sängs så tidigt de gick för att få cirka 3 timmars sömn med uppstigning klockan 5:20 sisådär, snoozat i typ en timma.
Fick skjuts ner till ishallen för avfärd till eskilstuna för EKO Priser Cup!
Dagens citat: ”Hallå! En gång vakna jag av att jag somna…” – Mikaela, klok tjej!
Första matchen spelades mot Nora, vinst med 4-1
Andra matchen mot Leksand, Förlust med 3-0? Sen går den matchens domare diskutera något enormt, kan va bra om man vet vad en offside är bland annat… blind som jag vet inte vad…
Tredje matchen gick betydligt bättre sen, Spelades mot Linden och vanns med 4-2.
Fjärde matchen var avgörande för oss och vanns med 4-0 vilket gav oss guldet i cupen!

något lite småkul, JAG spelade back, JAG. När jag fick rea på de va jag typ, ohh shit… Men första matchen gick la inte sådär bra då jag inte hade så stor koll på va som skulle göras som back
andra gick bättre, tredje fick jag agera center istället och fjärde gick betydligt bättre som back tyckte jag :)
Va inte så tråkigt o va back när man fattar va man ska göra, men tycker forward är roligare.

Ajja
Guldet kom med hem till Linköping och nu kan man somna gott!

Kommentera

