Hockey & jobbsökande

När augusti närmar sig sitt slut och september tar sin start så börjar en del i mitt liv som kretsar kring en sak, hockey. Detta håller i sig till juni då finalen i Stanley Cup avgörs.
Idag så började dagen med att jag själv lirade hockeymatch mot u14 killarna, vi vann med 7-6, jag spelade skit men de får vi bättre på till nästa gång. Sen när jag kom hem så spelade Brynäs mot LHC, som tråkigt nog förlora, brynäs alltså. Och nu inväntar jag den allra viktigaste matchen som innehåller riktigt hockey; Caps vs Senators. 01:00 är jag klistrad framför teven som är kopplad till datorn där matchen sänds. Hoppas på att somna och veta att Caps är obesegrade so far, men jag ska inte säga att de kommer vinna, man vet aldrig. Har inte sett hur Senators lag ser ut iår.

Utöver ishockey så sysslar jag med annat dessa dagar med, jag söker jobb för fullt. Nu har jag sökt totalt 38 jobb, då har jag även sökt i Jönköping och Motala, hoppas jag kan få något jobb snart, this is getting kinda old och utan inkomst äre ganska jobbigt och leva då man inte kan göra ett skit.

Jag vill ha ett jobb och pengar så jag kan slösa de på onödiga saker. tjohej!

Nu blire lite smurfarna och invänta matchen, lets go caps!

Kommentera

