Livet som arbetslös kan va bra ibland

Att vara arbetslös är inte bara något dåligt, utan ibland får man faktiskt se de utifrån den positiva sidan. Ska jag sitta och deppa om att jag inte har något jobb kan jag lika gärna gräva min egna grav. Så istället tar jag tiden till att göra massa annat jag förmodligen aldrig annars skulle hinna med.
Jag tar på mig lite ansvar och projekt, jag söker jobb dagligen (duh) och jag fixar med ansökningar hit och dit, organiserar lite saker och har mig.
Idag har jag inte gjort så mycket men jag har ändå gjort några ärenden, fixat mat och fyllt i mina collegeansökningar, nu måste jag bara fixade sista och skicka in de. The dream is getting closer.
Nu tog jag tag i lite jobbsökande och ni anar inte hur många flikar jag har uppe i flikfältet i Google Chrome, alla flikar har sitt egna jobb inuti sig och de ska jag söka.

Jag och min allra bästa vän har gjort en deal, den som får jobb först ska bjuda den andre på middag, man borde ju tycka att det ska vara tvärtom, men den som inte får jobb först har ju inga pengar att bjuda den andre på. Men en middag är alltid gott, och så är det bara en liten kul grej!

Nu åter till att hitta mig själv ett jobb, planera framtiden och kryssa i små boxar på min checklista med saker jag gjort klart!

Fixade och hade mig redan som barn, de ska börjas tidigt!

Kommentera

