Bra start på säsongen!

Idag, eller igår, beror helt på hur man kollar det med tanke på att klockan har passerat midnatt. Men i alla fall, vi spelade vår första seriematch mot AIK, seriestarten har blivit framskjuten för att två lag gick ihop och minskade antalet matcher. Första gången man möter ett lag för säsongen vet man inte riktigt vad man kan vänta sig. Förra säsongen vann vi en match mot AIK och dom tog hem guldet. Matchen slutade 12-0, till oss. 60 minuter, tre perioder, 1 skada, 5 målskyttar, 1 utvisning, ett antal power plays, och 12 mål. Man ska dock aldrig underskatta ett lag, man vet inte hur nästa match mot dom kan se ut.
Men man börjar ju undra, om vi vinner mot AIK med 12-0, och AIK vinner mot Linden med 11-1, hur är då Linden som motståndare för oss? dock ska man såklart inte dömma lagen efter målen. Om det inte är Vita hästen under cupen i Kristinehamn vi pratar om, där sa målen allt om laget.
På tisdag spelar vi träningsmatch mot Uppland u17, och nästa söndag är det seriematch nummer två, mot Segeltorp/Ormsta. Då ska även en kompis till mig knäppa lite bilder, hoppas de kan bli något schysst!

Jag har mina checklistor, saker som ska fås gjort denna vecka;
Lämna in försörjningsstödspapper
Skriv klart brev till SMC
Sök några jobb
Fixa med borden i rummet
Ordna ett träningsschema som funkar runt hockeyn

Nu ska jag tillbaka till Greys.Anatomy.S05E13.720p.HDTV.x264.mkv

Jag vill åka bräda, nu! Jag vill ha snö! (fast inte på vägarna för där ska jag cykla!)

Kommentera

