Hockeyhelg i Stockholm

På lördagen åkte jag och mitt hockeylag mot den stora staden Stockholm. Denna lördag var det inte bara en match mot AIK och sedan hem till Linköping igen. Denna gång var det en övernattning på hotell och spendera två dagar med laget plus två matcher.
På lördagen åkte vi till Solna för att spela match mot AIK, matchen slutade 3-1 till oss! Vinst första matchen under helgen av två.
Efter matchen blev det avfärd till Scandic i Täby. Hängde på Sophias och Enzos rum en del, där Amalia råkade få hela min sallad i byxorna. Hon är inte den smartaste tösen ibland! Sen blev det att lägga sig, men istället för att sova valde jag att ta tag i boken jag inte läst på länge, Jonas skulle låna den men har inte ens börjat läsa den så jag tog tillbaka den och tänkte läsa klart den. 60 sidor senare bestämde jag mig för att det var dags att sova.
Vid ungefär 8:53 bestämde sig jag och min roomie oss för att ta oss ur våra sängar och ner till frukosten. Hotelfrukost! nomnom!
Efter de blev de mest att ta de lugnt inne på 203 med Nina, dryga sig med Jessica, leka lite i korridoren på andra våningen och sen lunch. 100 kr kosta lunchen men oj så gott de var!
Efter det var det dags att åka till Enebybergs ishall för att möta Segeltorp/Ormsta, andra matchen för helgen.
Spela lite i första, inte alls mycket i andra men hela tredje! Gick väldigt bra måste jag säga och matchen slutade 6-2 till oss. Det gör oss till fortfarande helt obesegrade denna säsong i serien.
Hade en riktigt kul helg med laget och det är tråkigt att man ska sluta efter denna säsong. Kommer faktiskt sakna detta knasiga gäng!

Nu ska jag åter till att söka typ sju miljoner jobb igen.

Kommentera

