American University?

Klockan är snart 1 på natten och jag borde verkligen sova för att inte vända på dygnet totalt.
Men det finns en bra anledning till varför jag sitter vid datorn. Jag började nämligen fundera på vad jag vill göra efter att ha studerat 2 år på Santa Monica College och levt livet i Los Angeles. Jag kom även att tänka på att detta är min sista säsong med hockey men behöver det verkligen vara det?
Jag minns att när jag kollade på att plugga någon annat för att antal månader sedan så fanns det en skola som intresserade mig då de hade ishockey, fast inte de jag ville studera då. Jag kollade den igen.
Academics – Graphic Design BA.
Fuck yeah.
Jag kan transfera till American University (låter fancy va?) efter 2 år på SMC.
Mina totala studielån efter 4 år skulle i så fall ligga på ungefär 1 miljon kronor, fast inte över.
En annan medelsvensson skulle säkert tycka att det var alldeles för mycket pengar och inte värt de summorna för att plugga. Men jag är inte som alla andra och vill både bort från Sverige, och uppleva världen lite, eller i detta fall- USA.
Jag kollade in skolans hockeylags sida och stötte på två saker som fick mig att sälta lite inombords och vilja gå där nu. (men då skulle min bror döda mig för vi ska ju semestra i Los Angeles)
De spelar ibland i Verizon Center och Kettler Capital Iceplex.
De jobbar ibland tillsammans med Washington Capitals. dör lite.
Skolan ligger i Washington D.C, en stad jag gärna vill bo i då min kärlek för NHL laget Washington Capitals är ganska stark.
Season pass till caps, spel hockey och bara ha de allmänt bra med feta lån som jag sedan betalar av när jag är 95.

Jag vet vad jag vill.

Att få spela på samma is som Capitals skulle vara a dream come true.

Kommentera

