Los Angeles, Here I Come!

Då kom den där dagen jag väntat på ganska länge nu, dagen då jag fick veta att jag blivit antagen till skolan.
Jag kom in på Santa Monica College där jag ska ta en högskoleexamen i Grafisk Design, beräknad vara klar december 2015 om jag bara pluggar höst/vårterminer.
Det är ganska sjukt egentligen.
Det har varit ganska segt de senaste halvåret eller så när folk har flyttat härifrån och det finns inte mycket att göra längre när man inte kan få ett enda jobb typ.
Jonas, Hampus & Karl flyttade till Oslo och börja ett eget liv där, Challe flytta till Karlshamn där andra gamla klasskamrater med bor, Bea åkte iväg som Au Pair i Connecticut osv. Och nu är det min tur.
Jag ska HELT SJÄLV åka iväg till USA, mer specifik Kalifornien, och ännu mer specifikt Los Angeles. Där ska jag hitta en egen lägenhet, starta ett eget liv på egen hand och plugga grafisk design på college. Jag kommer vara närmre men ändå fortfarande långt borta från många av mina vänner och min andra familj norrut; de som finns i Minnesota. Jag kommer vara otroligt långt bort från min familj. Det kommer bli lustigt att vara borta från de så länge, men ja har ju gjort det förut, dock var det ”bara” ett år. Nu är de ungefär.. 3,5 år som SMC beräknar, till att börjar med, kanske blir mer?
Jag har länge velat flytta till USA då jag trivs där så himla mycket bättre än här hemma i sverige. Kommer nog bli himla skönt att komma dit.
Första två veckorna blir att semestra med syskonen som hänger med mig över och efter det får jag besök av Holly & Jane från Minnesota, ska bli kul! Sen den 27e Augusti börjar allvaret.

Nu börjar det känns mer på riktigt.
Jag är taggad, till tusen!

2 comments

  1. Hejsan!
    Jag ska med börja på Santa monica College den 27 augusti i år..
    Jag undrade om du har fixat rumskamrater och boende än?
    Eller om du är intresserad av att leta ihop?

    Om du har fixat, har du något tips om hur man kan få kontakt med andra svenskar som ska gå där? :)

    MVH / Sara
    [20 år, ska plugga business med inriktning på ekonomi och marknadsföring]

    1. Hej Sara!
      Nej jag har inte inte fixat några rumskamrater än eller boende och tänkte göra de när de komme lite närmre, för de lägenheter som ligger ute nu är oftast för inflytt inom närmsta månaderna. dock har jag lite koll på ställen där man kan leta och så :)
      Du kan ju lägga till mig på Facebook vettja! Matilda Wrigsjö är det bara att söka på :)

      Jag har kommit i kontakt med andra svenskar, och studenter i övrigt där på SMCS facebook grupp som finns.

      /Matilda

Kommentera

