Att betala obligatoriska avgifter är onödigt.

Som rubriken lyder är det precis så socialnämnden och Linköpings kommun tänker.
Enligt dem är en obligatorisk avgift för högskolestudier inte nödvändigt att betala och att betala av skulder som jag var tvungen att betala tillbaka är också onödigt. Detta är vad deras anledning till att jag inte längre kommer få bidrag för att överleva nu när jag är arbetslös och aktivt arbetssökande.
Så de menar att jag hellre ska köpa onödiga saker för min pengar än att lägga de på vettiga avgifter som studier och bli av med mina skulder jag dragit på mig?
Jävla skitsystem säger ja. Ett brev med överklagan kommer de garanterat få.

På fredag nästa vecka fick jag ett minijobb, en dag bara men inte klagar jag för det! Peter fixa in mig på att hjälpa till med inventeringen på Stadium! Tjolahopp, extra pengar i usa kassan!

Vad annars?
I tisdags fyllde min syster hela 28 år! och de firade vi redan i söndags.
Hon älskade såklart mitt paket jag slog in.
Ett paket, när hon tagit bort pappret, är de en kartong, inlindad i massa tejp, när hon väl hade kommit igenom det, var det ett till litet paket a la massor av tejp, i den var det en tvättsvamp, men inuti tvättsvampen var det ett litet hål med själva presenten i ;D
Innan hade hon sagt att paketöppningen blir lättare med åren, de fick hon ju äta upp!
Tog även beslag på Malins kamera under dagen, de märks här;

Kommentera

