We are the champions!

Dagen som vi väntat på, dagen som vi tränat för.
Idag så spelade vi finalmatch nummer två av eventuellt tre mot AIK.
Spolar tillbaka lite.
I lördags åkte jag och laget upp till Solna för att möta Gnaget, also known as AIK i SM-Final i hockey.
Det blev en vinst med 3-2 och de stod därmed 1-0 i matcher till oss. Vi kör bäst av tre.
Än så länge har vi gått igenom hela serien obesegrade.
Måndag, 19:30 i Stångebrohallen, nervositeten var på topp hos de flesta. Jag var efter mötet långt ifrån taggad på grund av ganska tydliga orsaker. De som var där vet mycket väl varför.
Matchen slutade 4-3 till oss och vi vann närmed finalen!!
Obesegrade genom hela serien, sm guld och känslan var på topp i laget!
Känns ganska bra att sluta i LHC nu med att guld runt halsen trots omständigheterna, laget har i år varit de bästa hittills i LHC DamJ. Trivdes som fisken i vattnet kan man säga och kommer garanterat sakna spelare där kan man säga!

Varför var jag då inte taggad alls?
Nu skiter jag fullständigt i och någon i laget, ledare eller spelare, läser detta för säsongen är över jag och orkar inte bry mig mer.
En tränare som tydligt favoriserar spelare och verkar ha något emot mig, eller kanske till och med hatar mig av någon jävla anledning.
Jag vet inte vad jag har gjort för fel, jag är absolut inte sämst i laget och tycker absolut inte jag förtjänar att inte ens få en chans.
Jag har pratat om detta med några andra och de kan inte heller riktigt förstå.
Jag komme på alla träningar, jag kommer på fysen jag säger inte emot jag gör som jag blir tillsagd, men vad är felet?
Varför ska inte jag få en chans att spela eller visa vad jag kan? jävla sätt alltså.
Och dessutom, idag på finalen; Skadad spelare, sjuk spelare som inte orkar och vill vila, jag är extraspelare. ISTÄLLET för att använda mig som är där för att vara reserv så går vi ner på TVÅ centrar och när en spelare får gå av isen så istället för att sätta in mig där och ge mig en chans, så tar vi bort en till spelare.

Jag blir så jävla arg på att jag inte kan få en chans ens. inte ens ett enda byte.
Dra åt helvete. kommer inte sakna den delen alls.
Ser nu fram mot en säsong med Anaheim Ducks istället.

Nu fick ni lite glada nyheter och lite gnäll från mig.
här får ni en segerbild på köpet:

Kommentera

