Skridskorna på hyllan.

Då kom den där dagen man gärna inte ville skulle komma.
Sista hockeyträningen.
Efter 7 säsonger i LHC och en säsong i C-E-C Lumberjacks  har de kommit till den tiden då jag tränade min allra sista hockeyträning.
Vi har fortfarande den kommande helgen med en typ, cup. Juniormästerskapen. Men efter det är de helt slut.
Jag kommer troligtvis inte spela hockey i USA, om jag inte skulle ha en bil, mende känns tveksamt just nu. För de laget ligger 50 min med bil bort.

Denna säsong har varit riktigt bra, Vvisst har den haft sina sämre delar men över lag har den varit bra, riktigt bra lagkänsla och helt klart bästa säsongen i LHC för min del. Och hur bra är det inte att sluta på topp med ett SM-Guld?
Kommer sakna laget och att spela något enormt. Men jag har gjort andra val i livet som har högre prioritet och möjligheten till att spela finns inte tillsammans med dem.

Eftersom de troligtvis inte blir någon mer hockey för mig efter detta, så måste jag hitta någon ny sport och hobby när jag kommer till Los Angeles.
Kanske borde bli surfproffs och åka mer snowboard? Har även funderat på att börja i Lacrosse. Vi får se vad california har att erbjuda mig.

Kärleken för hockeyn kommer alltid finnas kvar, även om jag inte spelar själv längre.

2005, vinst mot Mariestad med 15-0 i Ljungsbro, 102-2 i skott.

2007

2008, vs Duluth, Mitt första High School mål, enda målet den matchen, och första gången på länge som laget inte förlora mot Duluth.

2009/2010, tillbaka i LHC.

2010/2011, intacklad i sargen huvudet före, hjärnskakning.

SM-GULD. 2011/2012, mästare och sista säsongen.

 

Kommentera

