Santa Monica College

Igår fick jag hem massa information och mitt acceptance letter från Santa Monica College. Det började då genast kännas verkligare fast det känns fortfarande inte som om att jag ska flytta, om 113 dagar. Ja, jag räknar ner redan, är så himla pepp på att dra!  Måste dock erkänna att all den information jag fick hem och alla papper jag måste läsa igenom så är jag aningen förvirrad, fast inte jättemycket, bara lite.
Jag måste fixa visum och allt som hör till de, boka intervju och göra online-orientation, skriva prov i matte och engelska i Malmö och skriva upp mig för det. Engelskan verkar dock löjligt lätt om provet är som sample frågorna jag fick hem. Matten däremot.. Har inte läst matte på 4 år så minns inte speciellt mycket, blir att plugga en hel del sånt innan provet. Sen måste jag göra early-enrollment och ta reda på vilka kurser jag ska läsa, har inte en blekaste aning faktiskt.
Det är betydligt krångligare i USA än i Sverige, här söker vi ett program och kurserna är redo att ta emot dig när skolan startar. I USA är de inte ens säkert att man kommer in på de kurser man behöver ta…Känns dumt att ta emot mer studenter än vad som får plats i kurserna i vissa program.
Det känns iaf som är är sjukt mycket att göra och det är väll bara ta tag i det och börja. På måndag ska jag, efter jobbet, gå och fixa min visum bild, om jag har tid. One step out of many.
Men de är bara 113 dagar, tills jag är påväg, to the city of angels.

Annars, spelar jag mina sista hockeymatcher i helgen, och börjar jobba på måndag. Ganska nervös måste jag säga att jag är! Hoppas dock de går bra. Sånt som märks.

One comment

Kommentera

