tåg tåg tåg, massor med tåg

Tre dagar på nya jobbet, tre dagar av utbildning, och de kör vi 1,5 vecka till! Vi är 4 nya servicevärdar på Veolia Transport där jag nu fått jobb, två är i min ålder och den fjärde är äldre. Hittils har det gått himlans bra känner jag iaf. I måndags hade vi mest information om företaget och så, fick ut massa papper som skulle skrivas på, jobbtelefon och nycklar till alla möjliga ställen! Fick även en himla massa jobbkläder.
Tisdagen begav vi 4 nya, och några ordinarie till Norrköping för lite brandutbildning. Vi höll till på räddningstjänstens utbildningsställe i närheten av flygplatsen.
Trodde de skulle va lite läskigt och så men de va kul! Vi fick göra övningar där vi skulle rädda folk (dockor) där de brann, släcka eld på en brinnande dock sen släcka eld med brandsläckare och utrymma ett rökfyllt tåg! Det var allt som hade med eld att göra som var roligast. Efter lunch hade vi HLR och L-ABC vilket var mindre kul, man var ganska sömnig när vi kom till L-ABC ”lektionen”.
Och idag Onsdag har vi haft fordonsutbildning på våra tåg! Y2 och Intino, lär sig allt från hur man får in rullstolar på tåget och hur man fixar toaletterna om de är trasiga, eller nödöppnar dörrar och så vidare. Himla mycket information att ta in, men jag hoppas jag minns va han sa!

Idag har även varit en bra dag på de vis att jag har fått min bild till visumet, jag har köpt hockeybilder (haha) och fick ovechkin (!!!). Känner mig lite barnslig, men man är aldrig för gammal för hockeybilder! Sen pratade jag även med Kalle och fick ledigt från utbildningen på tisdag, så jag missar inte Simple Plan trots allt, var ceperädda att jag skulle göra de! Fick även veta att onsdagens aktivitet är flyttat så vi har ingen utbildning den dagen. Behöver jag inte stressa hem från stockholm, skön-T!

Annars mår jag faktiskt väldigt bra måste jag säga. Brynäs vann 1a SM-Finalen mot SAIK med 6-3 igår, jag har jobb, jag har kommit in på skolan osv. Det går bra nu!

Och sen kan jag säga att söka visum till USA är krångligt.

Bara för att jag nämde USA får ni en bild från sist jag var där . jag&kara på alpine coastern.
 

One comment

Kommentera

