Prov & Enrollment!

Just nu känner jag en enorm lättnad. Dagen har varit ganska kaos. Men vi spolar tillbaka till i måndags först!
I måndags åkte jag till malmö, träffa Sara på tåget och en vid namn Madeleine när vi kom dit. Vi alla tre skulle göra Matte & Engelska proven  inför skolan i höst. Det gick ganska bra måste jag säga, matten fick jag 36 på, dvs vanlig algebra. precis vad jag förväntade mig. Engelskan gick väldigt bra, kollade
på resultaten på datorn nyss och total score på engelskan, 100. najs!
Att jag gjorde dessa prov i Malmö betydde att jag fick välja alla mina units redan nu och inte vänta tills jag kommer dit. Annars får man välja endast 6 units innan man kommer dit.
Idag, fredag, var det då dags för mig att välja kurser.
De första tre kurserna gick bra att välja, sen sa de stopp!
Det skulle INTE vara så, så ska de bara var för de som INTE gjort provet, men de hade jag gjort och fått mail om att resultaten va inlagda.
När detta hände va klockan 06:00 i usa, skolan öppna 08:00, så jag väntar två timmar och ringer sedan till dem, efter ett antal försök får jag tag på en person. Detta var nog den otrevligaste person jag pratat med, hon vägrade lyssna på vad jag hade att säga, sa att jag hade fel, dvs att informationen dem har skickat mig va fel, och sen la hon bara på. Okej?!
Efter det var jag så himla arg och orkade nästa inte med allt för ingen kunde ge mig ett vettigt svar.
Efter mer samtal och mail hit och dit orkade jag inte mer, gick ut och sprang lite för att koppla bort huvudet från allt strul, fick sedan svar tillbaka att de nu ska gå och välja alla kurser, för de va skolan som inte gjort klart en grej tydligen.
Så nu har jag valt kurser, kunde inte välja matte dock ,gick inte ihop med mitt schema. Såhär ser mitt schema ut för första terminen.

Måndagar:
12:45-14:05 – Physical Education, Fitness Lab
15:45-17:05 –  English 1
Tisdagar:
08:00-09:20 – Counseling 20
13:00 – 17:05 – Graphic Design 31
Onsdagar:
12:45-14:05 – Physical Education, Fitness Lab
15:45-17:05 –  English 1
Torsdagar:
08:00-09:20 – Counseling 20
18:35-21:35 – Graphic Design 18
Fredagar:
LEDIG! 

Nu när schemat är valt är jag extremt lättad, äntligen löste de sig och allt är i princip klart.
Det som återstår nu inför flytten är:

  • Betala & beställa försäkringen för första året.
  • Köpa flygbiljett
  • Boka boende för 2 veckor med syskonen
  •  Fixa boende för resten av tiden med mina roomies!

Inte långt kvar nu!
70 dagar kvar.

Denna skitunge ska flytta hemifrån, utomlands, själv. Hur ska de gå? glad är jag iaf. Både då & nu!

Kommentera

