”lite regn skadar inte” – jo det kan de visst göra..

2008-2009 bodde jag i USA, jag bodde i en liten stad som hette Wrenshall, jag gick i skolan i Carlton och spelade hocey i Cloquet, det hände även väldigt ofta at man åkte till Duluth av olika anledningar.
De senaste dagarna har inte varit väldigt kul där, och det är väldigt tråkigt att se alla bilder som kommer upp på facebook. Folk har förlorat sina hem, behövt evakuera, massa djur har dött på superior zoo för att 2/3 under vatten, gator är förstöda, vägar ramlar ihop och skapar stora hål etc. Allt detta på grund av regn.
Kan säga att jag är glad att jag inte åkt dit i sommar utan ska vänta till januari, vi får se då hur pass återställt allt är.

Staden där jag gick i skolan, allt till höger ligger under vatten, så ska de INTE va.

Thompson är evakuerat, de ligger precis intill där jag gick i skolan.


En bro som pajjat av allt vatten..

River Inn ligger under vatten i princip..

Miller Hill, området där köpcentret är, där jag soppade en hel del. Detta är i Duluth.

Swinging Bridge i Jay Cooke State Park finns ej längre kvar, den gick man över några gånger med..
Bilden under denna bild visar hur det ska se ut egentligen..

One comment

Kommentera

