Simple Plan, Rise Against, Dropkick Murphys & Mac Miller

Igår åkte jag, Charlie, Burken & Fegge upp till Peace & Love över dagen. Jag åkte dit för ett band men såg tre andra på köpet och jag klagar inte! Passade även på att träffa min Kusin Johanna, eftersom hon bor i Borlänge, vi sov även hos henne vilket var skönt och smidigt, så vi slapp åka hem sent på kvällen.
Vi började dagen med att möta upp Janni som också åkte dit över dagen sen blev det lite Dropkick Murphys, riktigt bra live! Se de om du får chansen. Sen efter det blev det att sätta sig och ta en öl/cider, vad man nu önskade att dricka och invänta Rise Against. Rise Against va grymma som vanligt, fast gillar deras egna inomhus konserter bättre. Har nu sett de tre gånger! :) Jag & Janni drog lite tidigare från Rise Against för att ta oss bort till Eldorado scenen där självaste Simple Plan skulle spela, de vi kom dit för! Det blev såklart front row, finns inget annat när det gäller SP! Konserten va lika awesome som vanligt, inte ett dugg missnöjd och längtar tills jag kan se de igen, hoppas de inte tar allt för lång tid! Fick även en hel del schyssta bilder, glad  att jag tog med mig systemen!
Efter SP ville jag se lite av Mac Miller så vi strosade bort dit och såg några låtar, de jag ville höra, innan vi begav oss tillbaka till min kusins hus för att hämta tjockare tröjor och passa på att blåsa upp madrasserna innan Lars Winnerbäck. Kan inte säga att Winnerbäck va något att ha, stanna inte kvar på hela, men skulle då aldrig betala för att endast se Winnerbäck, även om han är från Linköping som mig.
Dagens bästa? Simple Plan helt klart. I like it, I like it a lot!

Här kommer massa bilder, vilket ändå bara är få av alla som togs. (mer finns på facebook (: )

Kommentera

