Packa lådor & Packa väskor!

Vissa kanske tycker att det är lite tidigt att packa 18 dagar innan man lämnar sitt rum och lägenhet i sin hemstad. Men för mig är de mer än att bara packa väskan, Jag måste även packa ner allt jag inte ska ha med mig i lådor och lägga upp på vinden. Detta betyder att jag även måste gå igenom ALLA mina saker och slänga allt jag inte vill ha kvar och bara spara på sånt jag verkligen vill ha kvar.
Har hittils packat 3 lådor med saker och 2 lådor med kläder. Kläder jag inte vet om jag vill använda senare eller kläder som har ett minne i sig, typ min senior 09 tröja eller spring league t-shirten, sådant som märks när jag kommer hem till jul om ja ska ta med mig något av det.
Med 5 flyttkartonger packade har jag även slängt en himla massa saker. Förstår inte var jag får allt ifrån. Men nu börjar rummet bli tomt och snart ska de bara packas ner i väskor. Men de får vänta lite. Ska se till att allt jag inte ska ha med mig inte befinner sig på rummet längre.

Vissa saker är jag lite osäker på om jag ska ta med mig , t.ex. min datorskärm. Jag har ju en laptop, men har alltid en extra skärm inkopplad. Kanske onödigt att ta med sig, speciellt eftersom de är svensk kontakt på den. Köpa ny? sånt som märks om de finns pengar till.

Som sagt, var fan får jag alla grejer ifrån? Bra med rejäl rensning iaf!

One comment

  1. Hejhej!

    Har sökt runt lite på internet och hittade till din blogg! Jo, det är nämligen så att jag ska börja plugga på Santa Monica College till hösten, och om jag har förstått det rätt så kan även du göra detta? :) Verkar som du ska åka ganska tidigt med? Jag åker om 17 dagar! Jag ska plugga journalistik och planen är att ta en AA degree! Jag åker bort ensam, men det vore såklart jättekul att ha kontakt med några innan man åker, för att slippa vara ensam i en månad innan skolan börjar, haha. Känner du någon som du ska åka med, eller åker du oxå själv? Gah, känns som jag rabblar på nu, men du har ju min mail adress iaf, om du känner för att maila så gör gärna det :)

    Ha det gött!

Kommentera

