21 hours

21 timmar kvar till avfärd. Men endast ett par få timmar tills jag lämnar mitt trygga rum och boende i Gottfridsberg, Linköping.
Jag har aldrig riktigt känt mig nervös inför att flytta, jag har ju gjort det förr för några år sen, och nu ska ju även mina syskon med i 2 veckor. Men idag när jag vaknade efter att ha sovit i min sjukt sköna säng för sista gången kände jag mig mer nervös än någonsin och vet inte hur länge det kommer sitta i.
Jag har nästan packat klart mina väskor, de är de sista kvar som jag inte kan packa riktigt än. Pappa har åkt till Stockholm så jag är hemma helt själv tills jag åker. Måste städa rummet skinande rent med.
Det känns som jag kommer glömma något jätte viktigt, vilket är riktigt störande. Men jag har packat mitt pass, min flygbiljett, mitt boardingpass, mitt i-20 och kameran är laddad.
Igår sa jag hej då till familjen Mallin, Lisa & Josse och Burken. De flesta vet man att man kommer se igen till jul när jag kommer hem en stund, men Burken vet jag inte när jag kommer se igen, för när jag kommer hem, har han flyttat till Kanada.
Förhoppningsvis hinner ja skypea med Jonas idag dessutom, men att få tag på honom är inte alltid det lättaste!

Jag trodde aldrig nervositeten inför flytten skulle slå till då jag känt mig så lugn hela tiden om allt, men kan ärligt säga; att det har den.

Solnedgång på vägen hem från Mamma i torsdags.

Kommentera

