11 dagar senare.

Har verkligen varit jättedålig på att uppdatera här sedan jag flyttade, men som jag sa tidigare är det kanske inte så konstigt eftersom mina syskon är här med mig nu och jag vill spendera så mycket tid som möjligt med dem innan de åker tillbaka till Sverige. Nu sitter vi dock mest och chillar på hotellet så tänkte att jag skulle ge er en uppdatering om hur mina senaste 11 dagar har varit, så var beredd på en superuppdatering! (någolunda iaf, vet inte hur specifik jag orkar vara, men bilder får ni iaf!)

Söndag 29 Juli
Dagen bestod i största del av resande, vi gick upp runt 4 för att äta frukost och ta oss till Arlanda. Resan började med ett försenat flyg men efter det gick den väldigt smidigt. Fick inte sitta bredvid mina syskon på första flyget, men lyckades byta så jag satt på samma rad iaf. Vi mellanlandade i Newark, NJ och där tog mina två kära syskon flyget en timma före mig. Vi möttes sedan upp på LAX för att ta en shuttle till vårat i Hollywood. Vi bemöttes dock av att vi endast hade en säng och kunde få till en till i rummet, för cirka 200kr+ per natt! Vi tog det en natt, sedan sov min bror på soffan resterande nätter den veckan på de hotellet.

Måndag 30 Juli
Första hela dagen i Hollywood vandrade vi runt på Hollywood Boulevard och gick på Hollywood Walk of Fame, shoppade massor och bara allmänt njöt av semester och tog in att vi var i Hollywood. På kvällen tog vi oss till Sunset Strip och house of Blues för att titta på Steel Panther spela. Det var ett band som bjöd på en show kan man garanterat säga!

Tisdag 31 Juli
Tisdagen tog vi tunnelbanan från Hollywood till Universal City och gick runt på City Walk och glodde i affärerna och handlade lite på Hot Topic, Att handla på Hot Topic andra dagen började redan bli en grej. Efter att vi vandrat runt på City Walk så gick vi in på Universal Studios. Studio Touren va lite cool, häftigt att se till exempel Wistera Lane från Desperate Housewives, Fast & Furious osv! Det allra häftigaste och bästa med Universal Studios var ändå nya Transformers – The Ride 3D, Det är som en simulator ”berg-o-dalbana” i 3D som var hur cool som helst! Så ska ni dit, åk den! Värt bara inträde för det! På kvällen  när vi var klara på Universal Studios så åt vi på Hard Rock Café! NomNom!

Onsdag 1 Augusti
Onsdagen så var det dags för mig att besöka skolan för första gången. Det började bra, jag kom upp i tid och vi satte oss på bussen ner till skolan, efter cirka 40 minuter på bussen kom jag på att jag glömt ALLA papper! Detta gav mig ganska mycket panik. Man kunde checka in mellan 8-9:30 och de tar cirka 1,5 timma att ta sig till skolan från Hollywood hotel. Det var bara att åka tillbaka, beställa en fett dyr taxi och skynda sig tillbaka till skolan, jag kom sent, och tydligen var de lugnt för de va andra som hade check-in senare. Hade jag vetat det så hade jag bara tagit bussen och sparat pengar. Efter check in så gick jag och en tjej jag skulle dela rum med och leta lägenhet, vi hittade en men kunde inte skriva på något då de andra inte var i LA än. Dock var det bra för hon jag leta med meddelade senare att hon inte ville dela lägenhet med mig och de andra. Chockande men de kanske va bäst?
Eftersom vi redan var nere i Santa Monica valde vi att gå runt där på 3rd street promenade och gå ut på den kända Santa Monica Piren!

Torsdag 2 Augusti
Denna dag var det dags för mig att ha seminarie. Mina syskon stannade kvar på hotellet och jag åkte själv ner till skolan och mötte upp med en tjej som heter Sara för att gå till vårat Seminarium. Det var ganska segt men vi tog oss igenom det När jag väl kom tillbaka till hotellet så skulle jag, Malin & Martin ta oss till Hollywood skylten, vilket slutade i att vi gick vilse och aldrig kom nära den. Vi hitta en väg, men de betydde att man va tvungen att vara lite mer hikingklädd och klättra på väggar i princip.
När min syster sedan frågade en som åkte förbi i en bil hur vi skulle ta oss till närmsta Metro, eftersom vi inte hade en aning om var vi var längre, så hade hon svårt för att förklara var den var och skjutsade oss istället dit. Mycket snäll och rolig kvinna! Amerikanare är så himla snälla, så de som säger att de är otrevliga vet inte va de pratar om!
Vi åkte sedan tillbaka till Universal City och såg senaste Batman filmen på IMAX! Sjukt stor skärm! Men tyckte inte filmen var något speciellt som folk påstod.

Fredag 3 Augusti
Denna dag var nog min favorit! Vi åkte till Warner Brothers Studios vilket var den grejen jag verkligen ville göra när vi var här. Touren var bättre än Universal för man fick gå runt på området där de spelade in och fick bra information om hur fejk allt i serierna är, hur liten ”Central Park” är och hur de använder ”byggnaderna” osv. Allt är fejk i Hollywood. Pretty Little Liars spelas in på WB Studios, och just denna dag var de inspelning. Jag frågade vår Guide om vi skulle få se ”Rosewood” men han sa tyvärr inte eftersom de spelade in där just då. Han märte nog att jag verkligen ville se de för senare ringde han ett samtal och tog oss in på Soundstage 7! Där inne fick jag gå runt i korridorerna på Rosewood High, se alla tjejers rum och klassrummet/matsalen och courtyarden! Lycklig tjej! Vi fick även se där The Big Bang Theory spelas in och får veta hur de gör osv. En annan ganska häftig grej var att vi fick se där de spelade in vänner caféet! OCH! Sitta i den RIKTIGA Vänner soffan!! (Snacka om att min syster var överlycklig!)
Efter WB Studios åkte vi till Target & Bestbuy och köpte allmäna saker jag behövde, typ en ny laddare till min dator osv.

Lördag 4 Augusti
Lördagen så gjorde vi ett nytt försök på Hollywood Skylten, En typisk turistbuss sa att den skulle ta oss till skylten så man kudne ta en bra bild, LÖGN! Man ser kanppt skylten på bilden där de tog oss till! Åkt aldrig bussar för att få en bild med skylten, ska ni ha en bra bild måste ni hajka upp till den! Vi fick dock se 45 kändisar hem på denna typisk turistbuss tur. På kvällen tog vi oss Sunset Strip igen och käkade mat på Rainbow! Gott!

Söndag 5 Augusti
På söndagen åkte vi in till Downtown LA och tog oss till Staples Center, LA Kings Arena! Där spelar även Lakers & Clipper under samma säsong. Vi käkade även lunch på KFC, första gången för syster min. Efter Staples Center tog vi oss tillbaka till hotellet och slappade vid poolen, badade och solade! På kvällen tog vi oss till Kat Von D’s High Coltage Tattoo, där LA Ink utspelar sig. Blev även mat på en god thai resturang!

Måndag 6 Augusti
Dags att byta hotell, alla 6 resväskor och handbagage plus vi tre tog oss i en taxi till vårat nya hotell i Marina Del Rey. Hotellet var betydligt lyxigare än Hollywood Hotel, och personalen betydligt mer service minden och trevliga. De kändes bättre innan man ens gått in på hotellet.
Vi fick även checka in 3 timmar tidigare än man skulle! Här har vi även 2 dubbelsängar så min bror behöver inte längre sova på en soffa. Efter vi checkat in och gjort oss hemma på rummet vandrade vi ner några gator till Venice Beach. Efter lite sturl med roommates och så blev det att GÅ till Santa Monica från Venice för att träffa två tjejer och två killar på ett fik och snacka lite. Vi kommer nu vara 5 stycken som ska dela på en lägenhet.
Hem till hotellet igen blev det buss, men vi gick av för tidigt och handlade lite på Ralphs, typ som Ica hemma, Och när vi frågade efter hur vi skulle ta oss till hotellet så tyckte in en kille & en tjej att vi skulle gå ute klockan 10 på kvällen, så de skjutsade oss till hotellet, roliga människor dessutom! Åter igen, amerikanare är trevliga!

Tisdag 7 Augusti
Stranddag! Det var vad denna dag bestod av, slappa och sola på stranden, bada i havet och bara ta det lungt! Kvällens middag bestod av pannkakor på IHOP.
Jag & min bror lyckades även bränna benen, så går de om man glömde smörja in benen! Man får skylla sig själv helt enkelt!

Onsdag 8 Augusti
Runt 12 åkte jag till skolan för att möta upp med mina roommates, vi letade runt efter lite lägenheter och bokade en visning på tre lägenheter för imorgon, priset är bra, läget är skitbra och om de är så att den ser bra ut och vi tar de ska jag berätta mer om det senare!

Här kommer några bilder, mer kommer någon annan dag :)

Zach Galifianakis (Alan från Hangover) var i bilen bredvid oss

Kommentera

