9-13 Augusti, och lite till!

Jag skrev ett jättelångt inlägg, men så fick min dator för sig att starta om sig och göra uppdateringar, och eftersom jag inte hade något internet när jag skrev så sparades de inte automatiskt. Typiskt.
Förbered er på ett monsterinlägg igen!

I måndags flyttade vi in i lägenheten och måste erkänna att de kändes skönt att äntligen ha någonstans att bo. Däremot va dagen inte helt lika kul som man skulle kunna tänka sig en dag då man flyttar in i sin lägenhet med perfekta läget. 7 gator från Santa Monica Beach & Santa Monica Pier, 4 gator från stora shoppinggatan 3rd Street Promenade och Santa Monica Place, eller va sägs om 30 minuter gångavstånd till skolan. Dessutom går bussen till de mesta precis utanför!
De värsta av allt (eller värsta och värsta, för min plånbok kanske) är att jag bor endast 3 gator från ”Michael’s Arts & Crafts” – Där kan man köpa alla möjliga scrapbookingsaker och jag skulle lätt kunna spendera hundratals kronor på några minuter. Försöker häjda mig dock så jag ska kunna leva med.

Tillbaka till de som var lite mindre tråkigt. Det var ju måndag, måndag den 13e Augusti. Detta betydde även att mina kära syskon åkte hem till Sverige igen, runt klockan halv 7 stod vi vid porten till mitt lägenhetshus och sa hej då. Måste erkänna att det var väldigt jobbigt att säga hej då till dem, men de är bara cirka 4 månader och lite till tills vi ses igen.

För att återgå lite smått till va som hände innan de och där jag slutade i det senaste inlägget kommer det här:

Torsdag 9 Augusti
På torsdagen så åkte jag in till skolan tidigt på morgonen för att ha ’Group Counseling’ – Vi fick lite nödvändig information och jag vale om lite kurser, eftersom jag högst troligt ska byta huvudämne. Blev lite General Education kurser. Schemat är inte lika slappt som förut men slutar bara sent 2 dag, vad jag kan minnas just nu.
Efter att jag haft mitt på skolan mötte jag upp med mina kära syskon vid Hot Topic nere i stan, Vi vandra runt lite, åt lite mat osv för att sedan gå och kolla på de lägenheter som vi hade bokat visning på. Lägenheterna va riktigt fina och vi bestämde oss till 95% att ta en av de. Det var bara en part som var lite osäkert på priset.
Efter att vi kollat på visningar gick jag, Niklas och mina syskon till området där alla banker finns. Dags att skaffa amerikansk bank! Det blev Wells Fargo för mig och han som hjälpte mig var väldigt snäll!
Fixade även en check till att ha lägenheten på ”Hold” som jag fick ta på mig då ingen annan var frivillig att lägga ut $500.
Efter det blev det att ta sig tillbaka till Marina Del Rey. På kvällen blev det käk på Cheesecake factory. Riktigt god mat, åker ni någonsin till USA, ÄT DÄR! Och cheesecake till efterrätt såklart!

Fredag 10 Augusti
Dagen började med ett kort poolhäng för min del innan det var dags att ta sig in till Santa Monica och lämna in checken. Vaknade dock av att den parten som va lite osäker hade bestämt sig och tyckte vi skulle köra på lägenheten. Vid leasing kontoret väntade Niklas och de andra skulle också komma så vi kunde skriva på de som behövdes. När vi väl är där får jag lite SMS om att några har ångrat sig. Visste inte riktigt vad jag skulle göra så ringde mina syskon och bad dem komma, alltid ska de bli strul!
Efter mycket strul så ändra de sig igen och ville ta lägenheten. Så vi fick den info vi behövde och de var bara vänta tills måndag för att lämna in checkar på hyra och deposit, skriva på kontraktet och flytta in. Vi hade blivit med lägenhet! Äntligen!!
Efter att ha varit på Leasing kontoret alldeles för länge så skyndade jag och mina syskon oss tillbaka till hotellet för att göra oss iordning och ta oss mot The Sunset Strip i West Hollywood. Konsert med Lostprophets stod på schemat. Glad tjej!
Innan konsert blev det käka på Rainbow, gigantisk och god pizza! Lostprophets var riktigt grymma, längst fram som vanligt, med lite hjälp av min bror! 2 plektrum, nya skivan gratis och en ny snygg lostprophets tröja och jag var en nöjd tjej som kunde sova gott!

Lördag 11 Augusti
På lördagen så blev det först att ringa massa samtal till Gas Company och Elektricitet företaget. Hon som hjälp oss med lägenheten tyckte jag var mest pålitlig att göra de som behövde göras, kändes ganska skönt att höra! Efter att fått allt de gjort blev de strandhäng på Marinas Beach med mina syskon, äntligen en dag då jag kunde slappa och ta de lugnt! På kvällen tog vi oss åter igen till Sunset Strip, men denna gång till Whisky A Go Go för att se Calabrese, ett band min bror gillar. Detta var dock inte bara en vanligt konsert. Efter att först stått ut med 7 dåliga förband var det dags för Calabrese, och när det var nästan slut blev min bror uppkallad på scen för att få spela en låt med dem. Snacka om att man hade en nöjd bror!

Söndag 12 Augusti
Söndagen var i princip första gången på den veckan som jag inte hade något alls att göra som hade med skola eller lägenhet att göra, utan jag kunde bara slappa och ta de lugnt och semestra en sista heldag med mina syskon. Dagen började med poolhäng på hotellet. Efter det blev det att ta sig ner till Venice Beach, äta lite ovärd mat (aldrig tillbaka dit igen). Efter maten vandrade vi längst Venice Beach och letade efter ett ställde som hyrde ut schyssta Cruiser cyklar. Vi hittade ett ställde och fick ett ganska bra erbjudande då vi sa att vi inte kunde hyra dagen därpå utan att vi skulle åka hem. Kvällen och övernatten hyrning för endast 15 dollar!
Vi cyklade längst Venice Beach ända bort till Santa Monica Pier i solnedgången, snacka om harmoniskt! I Santa Monica gick vi runt lite innan vi cyklade tillbaka.

Måndag 13 Augusti
Klockan ringde TIDIGT. 06.00 knöt jag och min bror på oss löparskorna, tog våra cyklar och cyklade ner till stranden där vi skulle göra de typiska och springa längst stranden vid soluppgång. Syrran hänka såklart på och tog bilder på det. Efter att solen stigit lämnade vi tillbaka cyklarna på cykeluthyrningen, vandrade tillbaka till hotellet och nu skulle de som vi aldrig trodde hända ske. Min bror badade. You heard me right. Jag & Martin gick ner till poolen runt kl 08.00 på morgonen och badade. Har inte sett min bror bada på 11 år så de va en stor grej! Bevis har vi också!
Efter det blev det att göra sig iordning, packa alla väskor, checka ut och ta sig mot lägenheten och flytta in.

Nu tänker jag inte skriva mer detaljerat vad som hänt mellan 13 augusti och idag. Det som skett är i princip, letat säng, beställt säng, beställt internet som kommer den 21a Augusti (nu sitter jag på biblioteket), Ringt hit och dit för att få gas i lägenheten, företaget hade varit dumma och stängt av de trots att de inte skulle. Så har levt på flingor och så i 3 dagar. Men nu har vi gas igen!
Sen har vi varit på Target & Best Buy i West Hollywood och köpt lite möbler och kökssaker osv.

Här kommer lite få bilder. Biblioteket stänger strax så hinner inte med så mycket mer, men lite ska ni allt få! (och inom snart framtid kommer bilder upp på facebook, det vill säga när vi har internet i lägenheten)
Bilder på lägenheten kanske kommer i helgen, får se om jag orkar ta mig till biblioteket på andra sidan gatan!

Stor pizza på Rainbow!

Jag & bror poolhänger

Cyklar längs Venice Beach till Santa Monica

Santa Monica Pier

Fina syskon :)

Dummar oss efter att ha sprungit längs straden en tidig måndagsmorgon

MARTIN BADAR!!

Utanför porten till lägenhetshuset!

Kommentera

