Take Me Out To The Ball Game!

Först och främst, hör och häpna!
Vi har internet i lägenheten! Äntligen! Som vi har längtat!
Efter mycket strul med Verizon så avbeställde vi deras tjänst och beställde hos Time Warner istället, dagen efter (idag) kom Jesus hit (ja han hette Jesus) och installera internet och TV! Skapligt bättre serivce än Verizon. Tog inte ens 24 timmar innan de kom, Verizon hade inte ens skickat modemet efter en vecka. Så om ni någonsin flyttar till Santa Monica, ta Time Warner Cable, inte Verizon!

För att uppdatera er lite på vad som hänt sedan senast kan jag säga att de har faktiskt inte hänt så mycket. Mest lite vardagligt. Försöker komma in i livet här och sakta men säkert vet man var allt ligger, var man ska gå för att fixa olika saker, var man ska ringa och så vidare. Ska nog gå bra att leva här!
Det jag gjort sedan sist är bland annat att åka själv till nya City Target i Westwood. Tänkte att jag skulle kolla in läget, åkte hem med 5 påsar. Och angående detta så måste jag berätta en lite smått kul historia om hur tankespridd  jag kan vara.
Jag åkte till Target, det tar ungefär 25 minuter med buss att åka dit. Jag gick runt alldeles för länge, fick med mig alldeles för mycket hem. Jag tog mina alla otympliga och tunga påsar och tog bussen hem. När jag väl står i köket och packar upp undrar jag var min Tacosås är. Jag letar i alla påsar och inser att även mina 2 filmer jag köpt inte finns. Jag ringer till Target och hoppas på att jag hade glömt det där. Och jag hade tur, påsen fanns att hämta upp i affären. Så jag åkte tillbaka med bussen för att hämta påsen. Eftersom jag tyckte lite synd om mig själv som åkt så mycket buss så åt jag även lunch på Taco Bell. Såg en arbetare gå över gatan när jag skulle ta bussen hem första gången så jag leta reda på var de var. Helt själv satt jag inne på Taco Bell & njöt av 3 stycken Taco Supreme with extra sour cream!

Jag har även tagit med mig min kamera och vandrat runt nere på Santa Monica Pier, gått lite på 3rd street promenade och köpt lite filmer, serier, en Iron Man mugg, nya badkläder och lite smått.
På kvällen den dagen blev det även att gå och se nya Expendables 2, riktigt bra om man frågar mig, Helt lagom med action och explosioner och humor! Expendables 2 fick nog med alla stora man kunde tänka sig i en sån film, Stallone, Chuck Norris, Statham, Willis osv. Helt klart sevärd! Speciellt på bio med all action!

Igår åkte jag & Niklas till Dodgers Stadium uppe i Los Angeles för att kolla på LA Dodgers – San Francisco Giants. Baseball är sporten jag pratar om nu. Själv är jag intresserad av baseball och tycker det är väldigt kul att titta på. Vet inte va Niklas tyckte dock, han kunde tydligen varken reglerna och har aldrig sett på en match förut. Jag håller på Minnesota Twins så jag höll inte direkt på något lag utan hoppades bara på en bra match mellan 2 rivaler. La Dodgers förlorade dock med 4-8. Ska man hålla på något är det väll kanske LA, eftersom jag bor här nu.
Att äta på baseball matcher är INTE billigt.
Köpte en grillad korv, garlic fries och en läsk för 18 dollar (!!). Något ganska komiskt med läsken var att de endast kunde beställas is antigen Large eller XL storlek. Small & Medium fanns inte ens som alternativ.
Resan hem tog bara 1 timma och 20 minuter.  Detta inkluderade även att vi gick i ungefär 20 minuter med. Ingen trafik och sent på kvällen en onsdag. Flöt på ganska bra och var hemma runt midnatt.

Idag fick vi som sagt internet installerat. Så nu kommer jag kunna uppdatera lite oftare om det händer något kul, och även kanske mindre kul så ni vet att jag lever i alla fall. Nu ska jag vänta på ett samtal om att min säng har anlänt nere på Sears så vi kan hämta den, bye bye luftmadrass!

Om 55 dagar kommer Holly & Jane och hälsar på, ser fram emot det massor! Saknar mina Minnesota vänner!

Någon dag kommer bilder upp på facebook med, 1800 bilder att gå igenom. De kommer så småningom.

Slutet på piren

Från vår balkong kan man se detta, undrar hur trevlig och instängd den restaurangen är?

Mila Kunis & Ashton Kutcher va på matchen! Dock satt de på våningen under vår.

Kommentera

