First day of college!

Idag var den stora dagen här, det var första dagen på mitt collegeliv.
Jag steg upp runt 11 och insåg senare att det nog var på tok för sent. Blev att stressa lite då jag skulle ta bussen till skolan. Har inte köpt någon cykel än, har inte hittat någon för bra pris. Jag åker buss gratis och den går ganska nära där jag bor så det får bli alternativet tills jag hittar någon cykel, eller de dagar jag känner att jag har lite mer koll och kan gå till skolan. Tar ju bara 30 minuter.
När jag då väl kom till skolan bytte jag om till träningskläder och ställde mig utan för gymmet och väntade på att lektionen skulle börja. Vissa var ombytta, andra inte.
Läraren var lite sen men sedan började min allra första college lektion. Det var som vanligt när det är första dagen i skolan för terminen, det var lite genomgång om vad kursen gick ut på och information om skåp och sådant. Sen fick vi den roliga informationen att på onsdag börjar vi med 15 minuter löpning följt av magträning och sedan träning på maskinerna i gymmet. Detta är ungefär vad jag kommer göra varje måndag och onsdag på KIN PE 10.
Läraren/Coachen verkar bra och så, han verkar vara en sådan som ser till att du pushar dig lite mer. Nu i början om man inte kunde springa i 15 fick man gå, men om några veckor får man inte längre gå. Jag ska såklart springa från första början! Sen har vi som är i denna kurs tillgång till gymmet när vi vill. Och bara vi som har KIN PE 10, inga andra!

Efter idrotten blev det att ta bussen hem en snabbis, fick ju 2 timmar rast ungefär. Väl hemma blev det att ta de lugnt och äta lite IKEA godis.
Sedan traskade jag tillbaka och tog bussen till skolan igen. Denna gång var bussen lite sen eftersom ett av stoppen på vägen var Santa Monica High School, och ALLA hade slutat för dagen. Sen kan jag ju säga att High School ungar inte är de snabbaste i världen att gå på en buss. Trodde jag skulle bli scen men nej, jag kom precis lagom.
Det var nu dags för English 1. English 1 är inte anpassad för de som har de som andraspråk, vilket är något jag verkligen gillar då jag inte kände att jag lärt mig något på engelskan hemma, så kommer jag definitivt att göra det här.
Läraren verkar bra, klassen verkar bra och kursen verkar bra. Det känns som det kommer vara svårt, men svårt på ett bra sätt, jag kommer verkligen utmana mig själv i denna kurs. Det är 4 uppsatser och 1 researchpaper. Första uppsatserna är mer om sig själv och lite lättare att skriva. De andra är mer om något specifikt ämne. Vi ska läsa 4 böcker dessutom. Läsa och skriva. Sånt jag gillar när de kommer till just engelska.
I början och slutet av lektionen skulle vi även fylla i en stensil om oss själva, svara på lite frågor och skriva vad vi ville få ut av kursen.

Dessa två lektioner var min första dag på college. Det var elever ÖVERALLT. Alla andra gånger jag varit på skolan har det varit ganska dött på campuset. Nu var det betydligt mer liv överallt. Kommer nog trivas ganska bra!

Såhär ser mitt schema ut för Höstterminen 2012 på Santa Monica College.

Måndag
12:45-14:05 – Fitness Lab
15:45-17:05 – English 1

Tisdag
9:30-11:00 – Math 20
12:45-13:50 – Counseling 11
18:45-21:50 – Media 1

Onsdag
12:45-14:05 – Fitness Lab
15:45-17:05 – English 1

Torsdag
9:30-11:00 – Math 20

Fredag
9:30-11:00 – Math 20

Helt okej schema måste jag säga, även om jag inte har någon dag helt ledig så är jag ju nästan helt ledig på torsdagar och fredagar. Jag slutar 11 båda dagarna och vanligtvis om jag vore ledig hade jag gått upp ur sängen då. Så man kan ju säga att jag har hela dagen ledig.

På kvällen blev det att åka till Target med Aleksander och tanken var att jag skulle köpa lite block och så till lektionerna. Slutade med att jag handlade saker för 105 dollar. Saker jag faktiskt behöver så det var ju inga onödiga kostnader direkt. Jag skulle ju förr och senare köpa det.
Den här första månaden blir lite dyrare än de andra men så är det. Ska se över hur mycket pengar jag har och lägga upp hur mycket som ska finnas på kortet varje månad.

I veckan ska jag köpa flygbiljett till Minnesota. De ni!

Saknar mina syskon!

Kommentera

