IKEA i Burbank!

Lördag 25 Augusti
Lördagen bestod av att jag Matilda tog mig ut på egna äventyr, igen.
I största del åkte jag till ställen där jag redan varit. Men jag hade andra mål med de ställena jag skulle till. Först tog jag bussen till Marina Del Rey, gick ner längs gatan jag sa till mina syskon att ‘Här ska jag ALDRIG gå igen!’ – Det tar ungefär 20 minuter att gå från Lincoln till Admiralty Way längs W Washington Blvd. Sen vandrade jag en bit runt marinan, som var större än jag trodde. Mitt mål med att gå runt på marinan var att hitta sjölejon. Mina roommates hade varit där någon dag och sätt sjölejon chilla på marinan, men jag hade inte lika mycket tur och såg bara en tråkig fågel som flög iväg när jag skulle ta en bild. Får mig att tänka lite på Kalle Anka på Julafton när han är i djungeln och fotar.
Jag fortsatte sedan att vandra ner till Venice, gick ut lite på piren och kollade på de som surfade för att sedan traska bort till Venice Skate Park. Där stod jag ett tag och hoppades på att få se något imponerande, men de var i princip bara en kille som var bättre än alla andra. Mycket kids verkade hänga där. Och en kille på inlines som inte passade in och ramla väldigt mycket!

Sen gjorde jag de jag också sa att jag aldrig skulle göra. jag GICK från Venice till Santa Monica för tredje gången, varför? jag vet inte, det är svinlångt och dumt. Men de va skönt väder och jag orka inte vänta på någon buss. När jag väl kom till Pico Boulevard / Main Street så satte jag mig på en bänk och väntade på Big Blue Bus nummer 7 som först skulle ta mig till Best Buy där jag handlade en trådlös nödladdare till mobilen, en skiva, seriebox och ett 32 GB minneskort! Sedan hoppade jag på buss nummer 7 igen och åkte några stationer till, tills jag kom fram till Pico / Westwood. Här finner man Westside Pavillion Mall. Jag gillar detta köpcenter massor, mest för att de har Hollister, American Eagle, Hot Topic och lite mer. Men allra mest för att de har Hollister. Och det var just på Hollister jag spenderade lite mer pengar, och sen handla jag lite på Macy’s med.
Så lördagen bestod av letande av sjölejon, venice, och shopping.

Söndag 26 Augusti
Idag söndag, åkte jag & min rumskamrat Niklas till Burbank för att handla lite på IKEA. Det tog 2 timmar att ta sig dit med buss. Först Big Blue Bus Freeway Express till Downtown LA och sedan byte till 92 som tog oss till Burbank. På IKEA åt vi köttbullar på restaurangen med gräddsås och lingon såklart. Jag handlade även en sängstomme och andra små saker. Känner att jag verkligen vill ha en sängstomme till min madrass, känns som jag ligger på golvet annars. Till oss alla blev det en tv-bänk, utemöbler till balkongen och lite allmänna saker till lägenheten.
Jag passade även på att köpa massa köttbullar, lingonsylt, gräddsås, matjesill, Kalles Kaviar, choklad och saltlakrits på Swedish Food Market.
Sängstommen kommer hem på onsdag, blev hemleverans på de tillsammans med tvbänken och utemöblerna!
Efter IKEA tog vi en sväng förbi Sears och köpte en TV! Vi måste ju kunna utnyttja våra 75+ gratiskanaler, varav massor är skit. Men vi har i alla fall ABC, ESPN, NBC, Adult Swim, Comedy Central, USA, FX osv. Bra bra! Kan vara mer bra, va massa reklam när vi kolla igenom allt lite snabbt.

Imorgon börjar skolan. Jag har min första lektion 12:45, gym står på schemat. Yes, jag har att gymma som lektion. Jobbigt värre! Sen har jag Engelska runt 15 någon gång.
De kurser jag ska läsa nu i höst är: Engelska 1, Media 1, Kinesiologi Physical Education 10 (Fitness Lab), Matematik 20 (Algebra) och Counseling 11.
Jag är ganska nervös inför första dagen och första veckan. Men de kommer säkert gå bra!

Nu blir det sängen och tagga skola imorgon! Önska mig lycka till!

Kommentera

