Jordbävning

Ja, du läste rätt. Jordbävning. Men innan ni får panik om det så kan jag säga att det var inte så farligt.
För fyra dagar sen var de jordbävning i Beverly Hills, den kände dock inte jag för jag sov nog ganska så djupt. Och nu, 4 dagar senare så kom det en till. Denna också i Beverly Hills. Denna gång var jag dock vaken och måste säga att jag blev aningen chockad, inte direkt så man sitter och är beredd på att hela lägenhetshuset ska skaka till och man nästan tappar balansen när man sitter på sängkanten så man nästan ramlar av. För att se det ur det coola perspektivet så har jag varit med om en jordbävning. Lite coolt va det ändå, ändå inte alla som kan säga det. Men för att se de på den lite sämre sidan så är det andra i samma område, på 4 dagar, många säger att de snart kommer komma en stor och detta är bara små som ”varnar”. Men vad vet dem? och vad vet jag? Det är sådant som märks.
Denna var endast på 3.5 på richterskalan. Inget i lägenheten ramla ner, allt bara skaka till.
De som dock bor i Beverly Hills har de ju skakat lite extra för, där hade saker ramla ner lite smått i alla fall.
Någon på twitter hade skrivit:
”Lampan ramla ner första gången, och andra gången, kanske dags att hitta en ny plats till lampan”

Måste säga att det var ganska kul att se facebook uppdateras direkt när det hände, ungefär 10 på raken skrev ”Earthquake!” och jag var ju såklart en av dem, hur kan man inte uppdatera om det?

Jordbävningar hit, och jordbävningar dit. Så länge de inte är högre på richterskalan så är det lugnt om det skakar lite ibland, ger lite spänning i vardagen sådär!

Läste precis en artikel om jordbävningarna på LA Times. Där står det såhär:
”The small earthquakes that hit Beverly Hills this week struck at the intersection of two potentially dangerous faults that run through the heart of urban Los Angeles County. Both faults could trigger a powerful magnitude 7 quake. ”
Känns ju.. bra..

Och jordbävningen i Costa Rica är inte på något sätt relaterad till de här.

Instrumental Intensity Image

Kommentera

