Math – You’re not coming with me when i transfer!

Idag fick jag nog den bästa information på länge.
Igår satt jag uppe länge, till typ 3 på natten och pluggade matematik. Jag är så seg på att lära mig allt på nytt och förstå saker som ska va självklara, om man läst matte nyligen som majoriteten av klassen. Jag hade första provet idag och de gick inte så bra, men jag tror jag klara mig från att få F, men inte säker.
Efter mattelektionen hade jag Counseling 11. Vi får information om GPA (Grade Point Average) och hru man ska göra för transfer, vilka kurser man ska läsa och så vidare.
Under denna lektion fick jag reda på att Math 20, som jag läser. Är INTE transferable. Dvs. Jag måste läsa den, MEN den räknas inte med i min Transfer GPA när jag ska byta skola sen. Så jag kan få A i alla ämnen och C i matte men ändå få 4.0 i GPA (4.0 är de bästa man kan få).
Känner mig så himla lättad att de enda som krävs är att jag får minst ett C i kursen så är de lugnt. Inga mer sena nätter och inte längre lägga ner överdrivet mycket tid på matten när andra ämnen är viktigare.
Känslan när man inte längre känner sådan press på sig. Underbart!

Kommentera

