It’s been one of the good ones!

Om man jämför med igår så har idag varit en relativt bra dag. Allt har helt enkelt funkat bra, och jag har tid över!
Hade Matte lektion till 11 på morgonen, förstod helt okej på lektionen. Lika seg som vanligt dock.
*Läraren går runt och kollar när alla löser ett problem*
”Why are you so slow today?” – Proffessorn
”I’m always slow!” – Jag
”Well, thursdays can be your fast day!”

Tog till mig de lite, säger vi.

Efter lektionen tog jag mig till IECC, International Education Counseling Center, för att boka en tid med Srey, en studievägledare på skolan. Hon ska förshoppningsvis kunna hjälpa mig med allt som har med transfer till NYU osv att göra. Mailade även NYU och fick ett litet svar med ett dokument på de kurser som man ska ha läst för att uppnå Bachelors of Science, Sports Management. Hoppas verkligen att vi (jag & srey) kan komma fram till något bra! allmänt trött på att inte ha någon ordentlig koll!

Efter skolan blev det bussen hem för att städa ordning lite på rummet, göra ordning alla skolböcker och papper som var i så mycket oordning som det går att vara. Papper och böcker här och där, blandade med andra kurser och ingen organisation alls. Men nu är det organiserat och fint, måste dock köpa 2 mappar till att ha till två ämnen, underlättar lite.
SEN ska jag berätta för er hände något knasigt! Jag pluggade matte, och jag hann klart med alla läxor! INNAN 19:00!! Detta har aldrig hänt, brukar sitta efter midnatt och klura men ändå inte bli klar för att jag inte förstår. Men nu så, nu förstod jag, och jag hann klart! Så passade på att skriva lite loggbok och försöka läsa en bok, men Aleks spelade gitarr så var svårt att koncentrera sig.
Blev även en löprunda i hopp om att en dag få bättre kondition. Skapligt störande dock att jag fick rödljus vid i princip alla övergångsställen! så de la på lite tid, hoppas på bättre nästa gång!

Föresten så började Grey’s Anatomy idag igen, avsnitt 1, säsong 9!
MALIN! Om du fortfarande följer så bör du nog inte läsa klart detta, kan förstöra ganska mycket!
Same till alla andra som inte sett avsnittet och inte vill veta vad som händer!

Måste säga att det var det sorgligaste avsnittet någonsin och jag förstår inte hur det kan göra så, men är det karaktärens val att lämna så okej. Men ändå, så sjukt sorgligt. Mark var en av favoritkaraktärerna. Först tar de död på Lexi i flygkrashen, sen dör Mark Sloan. Båda ville vidare i karriären och tyckte de gjort sitt i Grey’s. sad sad sad. Sen har de amputerat Arizonas ben. Säsong 9 kommer säkert bli en gråtfest, i alla fall början!

Hoppas på varmt väder i helgen, strand + bok låter som en bra idé just nu!

2 comments

  1. Nu har jag läst hela inlägget =) och som sagt jag är glad att jag inte läst de innan, hade ju förstört en hel del! Som att jag tex trodde att Arizona dött me! Men de hade hon ju inte. Längtar till nästa ons så man kan få se nästa avsnitt! Onsdagar är min tv kväll – först bonde söker fru och sen grey´s =)
    KRAM

Kommentera

