NYU?

På senaste tiden har jag känt mig allmänt stressad och inte direkt kunnat känna någon ro. Det är väldigt mycket att göra i skolan, vilket jag gärna lämnar till sista sekund då jag inte har något motivation alls just nu. Jag tror det hela beror på att sover för lite eller på konstiga tider och att jag inte riktigt vet hur min akademiska framtid kommer se ut.
Jag har gått 5 veckor i skolan och är redan orolig för hur saker och ting kommer gå.

Jag har fått reda på att byta skola till en skola som inte är i Kalifornien är väldigt komplicerat om skolan i sig inte har ett avtal med Santa Monica College. Att byta till t.ex. UCLA eller USC är enkelt ,de har avtal med dem och kurserna går direkt över. Men jag vill till NYU, Robert Preston Tisch Center.
Det krångliga här är att man inte vet vilka kurser som går att transferara till deras skola. Hur vet jag då vad jag ska läsa? Precis. Just nu känns de som jag lägger pengar på kurser jag inte kommer behöva läsa. Och allt detta gör att jag känner mig ganska stressa och kan inte riktigt känna lugn och ro då det ligger i bakhuvudet hela tiden. Hur ska jag lösa det? Jag vet inte.
Ska boka tid med Srey, en studievägledare på skolan, och vi ska se om det går att lösa. Jag har även mailat NYU för att se vad dem säger om saken. Jag vill verkligen gå på NYU om 2 år, ja ni läste rätt OM TVÅ ÅR. Jag har börjat oroa mig för saker nu som ska se om 2 år, men allt jag gör nu påverkar de som sker då.

Jag hoppas att allt bara löser sig snart, så att jag kan ha en plan på ett papper framför mig där det står vad jag ska läsa och när och allt jag måste göra. Det är jobbigt att inte veta.
Jag vill kunna känna ro, att allt har löst sig och det kommer funka, sova ordentligt, känna mer motivation i skolan osv.

Har börjat springa regelbundet för att få någon typ av träning utöver de 2 dagar jag har i skolan med gymträning. Vi får se hur det går. Behöver mer rutin i min vardag, och just nu har jag inte det.
Jag sover konstigt, jag går upp olika varje dag, jag äter på helt konstiga tider och endast middag.
Jag skulle behöva någon person som tvinga mig att äta vid vissa tider, tvinga mig att somna och tvinga mig att vakna och tvinga mig att göra allt. Jag har så himla dålig självdiciplin.

längtar tillbaka till simple plan lite.

Kommentera

