IKEA, igen.

I fredags så åkte jag Evelina och Isabella till IKEA. Tanken var väll att de skulle köpas en madrass till dem och sen kanske något mer, jag ville ha en liten bokhylla grej också. De slutade med att vi spenderade kanske 4 timmar på IKEA, 4 fulla blåsa IKEA påsar, en tavla, en tv bänk, en mindre bokhylla åt mig, en lampa och en madrass. Låter kanske inte så tråkigt. De jobbiga var att vi tog med oss allt detta, på bussen! Och kan säga att de var jävligt att bära, otympligt och tungt! Men hem kom vi runt 10 på kvällen efter att vi hann med sista Rapid Blue bussen från Downtown LA. Så nu har jag börjat få lite mer ordning på rummet. Ska köpa mig en tavla eller några planscher att rama in och sätta på väggen med.Eller en tavla och en plansch?

Nackdelen med att jag har så himla mycket att plugga är att jag känner mig stressad och jag får aldrig riktigt någon ledig tid. Jag vill sätta mig och hålla på med min scrapbook, eller plocka fram ritblocket och teckna lite. Vill testa göra ett porträtt av Ed Westwick. De tråkiga är dock att jag aldrig har tid! Jag vill bara ha ledigt utan att känna att jag har saker jag måste göra. Ja ja kan ju ta en dag ledig från allt plugg, men jag kommer ändå alltid känna den där lilla skuld känslan att jag borde egentligen plugga.

Idag har det verkligen gått skit att plugga. Har inte kunant koncentrera mig alls, har försökt läsa men huvudet hamnar i helt andra banor hela tiden och jag minns inte ett ord av vad jag läst. Skrev lite på min uppsats som inte behöver vara inlämnad förens om 2 veckor. Visst är det bra att jag skriver på den i god tid, men egentligen borde jag läsa en tråkigt bok som ska vara läst till på måndag, plugga på ett prov i media tills på tisdag och öva matte till provet på tisdag.

Imorrn tänker jag dock lägga mig nere på stranden och plugga, eftersom 2 av de 3 sakerna jag måste göra är att läsa. Och ska jag ändå plågas av tråkiga böcker kan jag lika gärna göra det i strålande sol och värme vid havet.

Kan som sagt behöva få upp något på väggarna, jobbigt är att tavlan jag vill ha finns på IKEA, 2 timmar med buss bort..

Kommentera

