Who the F*@# is Jack Barakat?

På senaste har jag varit lite smått nere, eller hur man vill uttrycka det, eftersom de inte går perfekt i skolan. Men denna vecka har jag tänkt efter lite.
Idag fick jag tillbaka mitt matteprov och jag klarade det. Det var inte det bästa betyget men med tanke på att jag inte klara förra och att jag har svårt för matten så var jag glad. Jag var rädd för att få ett till F och att jag inte skulle kunna klara kursen, men nu vet jag att de kan gå!

Sen har jag haft världens krångligaste grupp i median. Vi hade presentation idag, och all information vi hade hittade jag igår och idag och skrev ihop. de andra gjorde INGET.
Nu ska ni få höra på något, och kan lova att hade ni varit i min situation så hade ni också varit allmänt arga.
I tisdags förra veckan bestämmde vi att vi skulle ses klockan 11 på torsdagen för att jobba på vår presentation, tills då skulle vi alla letat reda på information att använda och jämföra. Klockan 11 står jag utanför biblioteket. Klockan kvart över 12 sitter jag fortfarande där, själv. Jag gick hem. Senare på kvällen får jag meddelandet från killen i gruppen ”I had an emergency, sorry” Det var allt han sa. Inget mer. Tjejen i gruppen kom inte för hon hade hört från han att vi inte skulle ses eller något. Inget sa de till mig.
Sen efter massa diskussioner i helgen så sa vi att vi MÅSTE ses på måndag och jobba. De andra höll med och vi bestämde klockan 5 på måndagen. Tjejen hade lektion så kunde inte komma. 10 över 5 smsar jag killen och får svaret ”Sorry, my car broke down” inget mer. han tänkte alltså inte komma.
Två utav två gånger kom han inte.
Sen smsade vi under dagen, jag letade massa information, jobbade allt jag kunde med uppgiften för att få något gjort. Vi skulle ses klockan 2 idag igen, samma dag som presentationen.
Klockan 2 kommer tjejen och möter mig på biblioteket. kvart över 2 smsar jag killen och frågar om han är påväg. ”Ja, jag är påväg” säger han.
Jag och tjejen går in på biblan och börjar så länge.
Klockan 3 smsar jag och frågar var han är. ”Sitter fast i trafiken” Okej. LA trafiken är förjävligt, kan stämma.
Sen senare frågar jag var han bor, eftersom de tar sådan tid. ”Jag bor vid USC så de är en bit” Att åka till USC tar ungefär 20 minuter, max en timma om de är förjävlig trafik.
HALV FEM kommer han, 2,5 timma efter bestämd tid. Fast i trafiken tror jag knappast på. Jag hade redan skrivit ihop en hel presentation helt själv. Han hade ingen information och jag sa åt han att jag tänker inte låta han bara ta de som jag kämpat ihop, låta han få cred för de jag har gjort. Så efter att han letat ett tag utan att hitta någon mer information säger jag åt han var han kan hitta något. Så han tar de. Jag gjorde alltså jobbet år honom, igen. Men nu hade han nån paragraf att säga i alla fall..
Jag gjorde ALLT. Blir så jävla sur på folk som bara skiter i uppgifter man jobbar i grupp med.
Vi fick B på presentationen. Helt okej för att gjort den samma dag och för att jag gjorde ett grupparbete helt själv.
Jag mailade med läraren och berätta läget och ursäkterna och allt, och att jagfått jobba helt själv med allt. Fick svaret att de va bra att jag sa det och att han ska komma ihåg det när han sätter ”Participation grade”. Hoppas hans (killen i gruppen) betyg sabbas massor, skit ska han ha!

Sen fick vi tillbaka vårt Media prov, fick inte bästa där heller, jag vet vad jag gjorde för fel.
Men sen kom jag att tänka på detta:

Detta är min första termin på universitetsnivå, jag har klarat proven, det är en helt ny nivå för mig PLUS i gymnasiet hade jag aldrig alla MVG och var bäst på allt. Jag hade nog 1 MVG under hela gymnasiet. Så varför ska jag helt plötsligt tro att jag kan få A i allt utan problem? Nej, jag insåg att jag måste hitta bättre metoder att plugga och inte plugga som på gymnasiet. Denna termin kommer det inte stå A A A A A i mitt betyg. Det är min första termin och jag kan acceptera att jag inte har de bästa. Men nästa termin ska de va bättre, för då vet jag vilken nivå allt är på och är mer förberedd på hur det kommer vara. Denna termin är mer en ”test” termin, komma in i systemet och allt. Jag kan inte förvänta mig att allt ska gå perfekt.

Tänker inte längre sätta sådan sjuk press på mig denna termin, jag mår inte bra av de mentalt. Har satt sjukt mycket press på mig själv och hinner inte med något annat utöver studierna, vilket gör att jag mår halvt och inte kan fokusera bra på de jag ska plugga.
så länge jag klarar av kurserna någorlunda är jag glad!

Jag ska plugga på något bättre sätt, äta bra och träna. Tränar jag inte kommer jag må sämre och därav inte kunna fokusera speciellt bra på saker och ting.

Föresten, helt off topic.
YAY!! Fick hem min JAGK t-shirt idag! står ”Who the F*@# is Jack Barakat?” på den, för er som gillar All Time Low så fattar ni. Gillar den massor!
Fick även hem två kuddlakan som jag tyckte va nödvändigt, från glamour kills. Står FOREVER på ena, och YOUNG på de andra. Sen lite snygg design och så.
Glad tjej! (och imorrn ska jag köpa nya All tIme Low skivan som släpptes idag!!)

Kommentera

