Midterm time!

Idag har varit en bra dag. Inget speciellt har direkt hänt men det har känts bra.
Började med att sova länge som vanligt och ladda inför midterm i Fitness. 1 Mile run. När jag sprang det kändes det som jag sprang jättesakta mot hur jag brukar springa, men de visade sig att jag slog mitt personbästa (i kursen) med 22 sekunder! Ungefär en minut söligare än typ Alex. Men han har alltid legat långt före tillsammans med några andra killar som kan springa länge och snabbt utan att bli trötta. Fick även sjukt ont i min axel, kanske borde rehabat den för 4 år sen. Med tanke på att jag knappt tränat sedan Hockeyn va över i våras så gör jag helt okej ifrån mig.
Hoppas på att springa betydligt snabbare till Finals. Dags att ta tag och ut och springa (nästan) varje dag. Ska bara hitta tid.

I väntan på att resten av klassen skulle springa klart, vi var uppdelade i två grupper och man hade en man skulle hålla koll på så de inte gick, så stod jag mest och snacka med Alex om lite allt möjligt. Skönt att ha någon att prata med på lektionerna så man inte känner sig helt ensam. Har även hittat några tjejer i den kursen att prata med, när man nu kan prata.
Efteråt blev det att åka hem, slutade tidigt eftersom det bara var löptestet. När jag kom hem blev det en skypestund med bäste vännen som jag inte pratat med på hur länge som helst känns det som. Men när klockan närmade sig 15:00 blev det dags att packa väskan och dra sig tillbaka till skolan för en engelska lektion.
Såg inte alls fram emot engelskan, skulle bli så segt kände jag då vi pratar om en bok, skriven av min professor som är extrem feminist.
Men innan lektionen började jag snacka med en tjej i klassen som var väldigt trevlig som jag nog kan tänka mig umgås med!

Det märks såhär in på halva terminen nu att man har hittat de man sitter brevid i klassrummet och pratar med på lektionen.
På matten sitter jag jämt längst till vänster på tredje raden med samma människor runt mig som man alltid pratar med. till exempel: Stefano framför mig som hjälper mig förstå och Alice till höger som man pratar Gossip Girl & 90210 med.
På engelskan är det alltid Benji framför mig och Tina & Katie till höger om mig och Zach till vänster. En liten kul grej angående det, när jag kom till lektionen idag så stod benji mellan två rader i klassrummet. Jag fråga han ”Where are you going to sit?” – ”I don’t know, where do you wanna sit?” Saken är att jag sitter ALLTID bakom honom och han ALLTID framför mig (obviously). Och denna gång så stod han vid en rad vi aldrig brukar sitta vid, för klassrummet var konstigt möblerat. Kanske inte så kul när man läser det men de va kul mellan oss.
I Median sitter jag jämt i typ mitten av klassrummet på andra eller tredje raden. Där har man ännu inte hittat vilka man vill sitta kring för den lektionen är föreläsning 3 timmar rakt igenom. Så man har inte tid för att sitta och prata.
I idrotten snackar jag med tre tjejer som alltid kommer samtidigt som mig och Alex, en kille från Washington.

Som sagt, man börjar hitta det man går ihop med på lektionerna.

Livet i LA rullar på.

7 dagar till All Time Low på Halloween @ House of Blues.
58 dagar kvar till jag åker hem till Sverige
77 dagar kvar tills jag åker tillbaka till Minnesota
102 dagar tills jag kommer tillbaka till LA
105 dagar tills jag fyller 22 (!!!)

One comment

Kommentera

