City Walk/Burbank

Dagen började med att jag slet mig ur sängen för att orka mig till mattelektionen i MC78. Var inte så trött som jag brukar vara på mattelektionerna men jag ver inte heller speciellt pigg. Häng med för de mesta tills professorn fick för sig att skriva läääängst bort på tavlan där jag inte ser alls vad det står.
Tror de är såhär: De senaste månaderna eller va man ska säga har min syn förvärras, tror knappast den är bättre i alla fall. Har börjat få ont i huvudet av både linser och glasögon för jag måste anstränga mig så mycket med även dem på. Så när jag kommer hem till Sverige blir de ny synundersökning, nya glasögon och nya linser så jag kan sitta på lektionerna utan huvudvärk och slippa behöva lägga hälften av min energi på att försöka hitta någon typ av fokus så jag ser ordentligt.

Efter mattelektionen hoppade jag direkt på Rapid 7 och bytte buss vid Bundy Drive till Rapid 10 – Freeway Express. Buss nummer 10 hoppade jag av vid Downtown LA där jag sedan tog tunnelbanan till Universal City. väl i Universal City vandrade jag runt och letade presenter till min kära bror som fyller i november. Jobbigt att hitta något när man inte vet EXAKT va han önskar sig. Men de ska nog lösa sig!

När jag vandrade runt uppe vid City Walk så ringde även telefonen min! Det var min pappa som slog sig en signal för att höra hur jag har det! Varför maila när man kan ringa :) ?

Efter det blev det buss 155 till Burbank där jag först tog mig en rundtur inne på en stor sportaffär för att sedan ta mig in på IKEA. Blev inget storhandlande direkt då själva målet med IKEA besöket var att köpa nya Kaviar. Dock blev det lite annan god mat och en våg. Har inte vågat köpa en våg innan då jag tror jag gått upp alldeles för mycket. Men till min förvåning var det inte så illa. Troligtvis bara mina muskler som ersätts med fett istället då jag knappt tränar så mycket som jag brukade. (de ska det bli ändring på, speciellt nästa termin då gymkortet ska köpas!)

Väl hemma igen blev det mest att lämna av alla grejer för att sedan ta en tur till skolan och tillbaka. Lämnade mina matteböcker i mitt skåp i omklädningsrummet så jag slapp kånka på det under min lilla tur runt i LA och så.

Nu blir det att ordna lite gott käk och ta tag i matteläxa. Imorrn blir det upp tidigt igen vilket på fredagar är en plåga då ingen annan i lägenheten har skola på fredagar.

Har hört att ni har snö där hemma, kan bara säga att idag var de ungefär 26 grader och strålande sol och hela helgen ska bjuda på varmt väder och sol, så blir nog ett antal timmar nere på stranden med lite plugg. Varför plugga inne när man har en strand att ligga på? Göra de bästa av de värsta!

Kommentera

