”You’re Swedish? I don’t believe you! Prove it!”

Måste bara berätta om en ganska kul sak som hände i veckan, 2 dagar i rad!
I onsdags står vi och pratar på Fitness om vinterkurser och hur de inte blir några på SMC i år, jag nämner att vi internationella kommer få läsa kurser på vintern ändå.
”Are you an International student?!”
Tydligen så visste de inte att jag var internationell student utan att jag var från USA!
Och i torsdags på matten så vägrade Alice tro på att jag var från Sverige! Jag var tvugnen att bevisa det med typ Facebook och prata svenska med en i klassen.
Enligt Alice ser jag inte ut som svensk och hon trodde jag var amerikan.
Så två dagar i rad har folk inte trott på att jag är internationell student och svensk utan att jag kommer härifrån!

Men inte alla luras lika lätt.
När jag pratade med Nick i Hit The Lights fick jag frågan ”Where’s your accent from?” Och såklart svarade jag Sverige. Där har han dock aldrig varit men har bara träffat snällt folk som kommer ifrån Sverige!

Jag är faktiskt ganska glad att jag inte ser ut som en typisk svensk här. Det är så himla lätt att se vilka som är svenskar, man ser de från avstånd! Svenskar har ett utseende och ett sätt som gör att de är lätta att peka ut ur en stor folkmassa.

Kommentera

