Terminen lider mot sitt slut…

Terminen börjar lida mot sitt slut och nu är det bara ta sig i kragen och kämpa in i det sista. Det har varit en jobbig termin för min del efter alla prolem jag stött på men försöker ta mig igenom det med huvudet högt.
Om 2,5 vecka är jag klar med Höstterminen 2012 på SMC. Till nästa vecka har jag ett research paper att skriva på dödstraff (ville skriva om något helt annat men min lärare är helt cepe i huvudet och låter inte folk ha sina egna åsikter direkt och flippa ur när jag sa vad jag ville skriva om…). Har dessutom 4 böcker att läsa till min Engelska Final. Utöver det är det har jag ett prov i Media och final i Fitness.
Snart är det dags att börja planera ett schema inför nästa termin, den 15e väljer jag mina kurser inför våren. Hade tänkt att ta några som jag behöver ta och sen en fotokurs, för att ha någon rolig kurs som håller min motivation uppe nästa termin.

Eftersom denna termin varit så strulig för mig så har jag funderat på om jag vill plugga vidare efter 2 år här på SMC. om jag kommer orka det eller inte. Just nu tror jag att jag känner så eftersom allt varit helt upp och ner för mig. Vi får se hur nästa termin går och hur jag känner då. Jag ska som minst avsluta på SMC med ett Associates Degree.

Inte långt kvar, dags att skärpa till sig och kämpa de sista veckorna. Sen är det lov och jag ska hem till Sverige igen för att träffa saknade människor!

Roadtripen till Michigan i Januari med Holly & Megan har troligtvis fått lite ändrade planer. Blir nog en natt i Chicago på vägen dit och en tripp till Detroit på vägen hem. Är man ändå ute och åker kan man ju göra de en ännu bättre roadtrip! Vi får se hur det blir!

24 dagar till Sverige
27 dagar till Julafton
43 dagar till Minnesota
52 dagar till All Time Low

Kommentera

