Finals

Hela helgen som varit har jag sovit kanske 6 timmar totalt och varit uppe till 7 på morgonen för att skriva på mitt Research Paper på Dödsstraff i USA. 10 minuter innan det var dags att ta sig till engelska lektionen på måndagen så hann jag klart och kunde lämna in den. Otrolig lättnad. Och idag onsdag så hade vi muntliga presentationer på våra uppsatser, gick helt okej, var betydligt lugnare än jag brukar vara, men fortfarande nervös som vanligt.

Men nu är det den där tiden på året som är så jobbig, Finals.
Den allra stressigaste tiden på terminen, men många sena nätter, energidryck och allt som hör till för att man ska kunna plugga varenda minut.
Jag har de dock inte så jobbigt eftersom jag ”hoppa av” matten.

Måndag & Onsdag nästa vecka har jag Final i löpning. Tisdag har jag sista provet i Media och på fredag nästa vecka har jag Final i engelska. Ska läsa 4 böcker tills dess så vi får se hur det går! Sen är terminen över! Fredag nästa vecka klockan 18:00 så har genomfört min allra första termin på Santa Monica College! Och en vecka efter det åker jag hem till Sverige igen :)

 

På tal om något helt annat. Igår när jag tog mig ett powernap mitt på dagen så vakande jag av att de klia till i ansiktet, ni vet som de känns när hår ligger och retar lite, visade sig att en äcklig spindel gick på mitt ansikte. Fick ganska mycket panik kan jag säga. Och ja, ja gick igenom hela sängen och runt omkring för att se till att de inte va några mer spindlar. obehagligaste på länge! och den va typ såhär stor med |—————-| och var lite tjock och äcklig. Blä.

Medan ni där hemma har snökaos har jag sol och 16 grader :D
Saknar snö och snowboard!
DSC_2742

Kommentera

