Året som gått

Jag är hemma i Sverige som ni kanske redan vet, har inte haft tid/kännt för att blogga då jag vill ta vara på tiden jag är här. Kanske tar en uppdatering om allt senare med några bilder och så. Har sedan jag kommit hem: fira jul, firat jul igen, träffat Jonas med familj, varit på ullared, färgat håret, klippt mig, hängt med syrran, spelat hockey. typ.
9 dagar kvar i Sverige och jag ska göra de bästa utav dem!

2012 har för mig varit ett ganska stort år med stora förändringar. Här kommer en kort sammanfattning med vad som hänt de senaste året.

Januari:
Ringde in nya året i Hjulsbro med fint folk och åkte till Oslo för att hälsa på tre grabbar som bosatt sig där. Åkte till Stockholm en helg med hockeylaget.

Februari:
Fyllde 21 år. Hockey & Bastu. Seriesegrare i ishockeyn och drog till Dalarna med laget över en helg.
Blev antagen till SMC hösten 2012.

Mars
Brorsan tatuerade in mitt och syrrans namn på händerna. Vi vann SM-Guld och gick obesegrade igenom serien.
Drog till Sälen med ett skönt gäng och åkte massor med snowboard.

April
Fick hem mitt acceptance lettert och massa viktig information från Santa Monica College.
Började jobba på Veolia Transport.
Såg Simple Plan på Tyrol och fick träffa bandet – världens lyckligaste tjej.
Brynäs blev svenska mästare efter 13 års väntan.

Maj
Fixade visum till USA. Firade valborg hos Burken med fint folk.
Åkte till Malmö och skrev placeringsprov till SMC och valde mina kurser för HT 2012.
Nattlaserdome och mycket grillat.
Bokade min flygbiljett till Los Angeles.

Juni
Träffade Kim, Rich & Christine från Minnesota i Stockholm. Träffa även en av de jag skulle bo med i Los Angeles.
Grillade massor igen. Spenderade midsommmar på hotellet med trevliga människor.
Drog på Peace & Love och såg Simple Plan & Rise Against.

Juli
Bokade hotell de första två veckorna i Los Angeles.
Började packa ner mitt liv i lådor och väskor.
Firade Burken med det gamla engelska gänget. Åkte till Södertälje för kusinträff och träffa moster.
Sa hej då till min familj och vänner.
Flyttade till Los Angeles.

Augusti
Spenderade mina första två veckor i Los Angeles med mina syskon. Var på Universal Studios, såg kändisar.
Gick på Lostprophets och Calabrese samt Steel Panther.
Hängde i Hollywood och cyklade från Venice till Santa Monica vid solnedgång längs stranden.
Var i Downtown LA och på Warner Brothers Studios där jag fick se Big Bang Theory inspelningsplatsen och Pretty Little Liars inspelningssettet. Satt även i riktiga Vänner soffan.
Såg senaste Batman på IMAX och shoppade massor.
Checkade in på skolan ,var på seminarium och group counseling (skolsak, inte terapi)
Blev med lägenhet i centrala Santa Monica bara minuter från stranden.
Gick på LA Dodgers Match. Åkte till IKEA och köpte säng och andra möbler.
Började College och kameran gick sönder. Händelserik månad!

September
Fick på College Football. Köpte flygbiljett tillbaka till USA i Januari.
Fick känna på en riktig jordbävning och hatade matematik något enormt.
Var ute och fotade en del och pluggade på i skolan.
Köpte nya löparskor från Nike och åkte till IKEA igen och köpte massor saker.

Oktober
Motivationen i skolan var lägre än någonsin och jag var allmänt stressad.
Köpte kläder från JAGK och fick hem min All Time Low biljett.
Holly & Jane kom och hälsa på mig!!! Vi tog oss till Hollywood skylten J
Jag hade även midterms i skolan, halvvägs igenom terminen.
Jag såg All Time Low, The Summer Set, Hit The Lights och Downtown Fiction i Hollywood på Halloween! Those guys make me smile!

November
Hade massa problem med CSN och skolan på grund av en kurs.
Bokade biljetter och planerade resa till Michigan med Holly för att se All Time Low.
Jag gick på XFactor USA Live Show!

December
Jobbade på de sista i skolan.
Julpyntade lägenheten och åkte till IKEA (standard)
Åkte till the Grove och vandrade runt bland all julbelysning.
Packade väskan och åkte hem till Sverige igen.
Firat jul med min familj. Träffat min närmsta vän och spelat hockey igen efter lång tids uppehåll.
Klippt & färgat håret, haft enorma allergibesvär och varit på Gekås, Ullared för första gången.

Ikväll drar jag och firar nyår med gamla vänner.
2013, come at me!

 

Kommentera

