Stannar lite längre i Minnesota

Efter vi kom hem från Michigan har de ju hänt lite. Har varken haft tid eller ork att uppdatera. Egentligen har det väll inte hänt speciellt mycket och kanske inte något intressant.
Jag har varit och kollat på UWS när de mötte USA National Team (under 18). USA vann med 7-1, de lekte sönder i princip. Sen har jag varit i Hibbing och kollade på gamla lagets sista säsongsmatch innan playoffs. Minns varför jag inte gillade Hibbing – – Cheerleaders på hockeymatcher, really?( Sluta banka på plexit, ingen gillar er, ni hör inte hemma på hockeymatcher!)
Har även varit och bakat hemma hos Kim med Megan. Blev lite Rice Krispie Chocolate Peanut Bytter Log och Rice Krisipes Mini Cupcakes. Mycket goda!
Har slappat en del hemma med medan de andra varit i skolan. Ganska skönt det med eftersom man inte riktigt får va helt ensam när man bor med 4 andra. Bara ta de lugnt är skönt ibland.
I lördags var jag och Megan även på Applebee’s för deras Half Off Apps. Vi mötte upp med en kompis som heter Kara där, riktigt kul att träffa henne igen! Det första hon sa när hon kom och satte sig vid vårt bord va ”It’s nice to hear you haven’t lost you accent!” (”Trevligt att höra att du inte tappat din dialekt”.. typ)

Har även kollat på lite Capitals Hockey, riktigt skönt at NHL dragit igång!
I tisdags förra veckan så var jag, Megan & Holly i St.Paul för att kolla på Minnesota Wild mot Nashville Predators. Tack vare en College student deal så fick vi platser på nedre delen, 18e raden för 35 dollar styck. Dessa platser kostar vanligtvis mellan 500-700 kronor styck.

I veckan blir det att slappa lite. På fredag så ska vi göra något, minns inte vad. Lördag blir det att träffa Korman som jag inte sett på evigheter och på söndag blir det kanske lite snowboard och sen är det Super Bowl Sunday!

Egentligen skulle jag åkt hem till Los Angeles på söndag redan, men har ändrat min biljett så åker antigen 9e eller 10e. Beror på om det finns något den 10e, annars ska jag bara tacka ja till 9e. helst vill jag vara kvar 9e då det är Hook n’ Slice på Chub Lake. När jag bodde här kunde jag inte gå på det eftersom vi hade hockey och så.
Detta betyder även att jag kommer vara i Minnesota på min 22e födelsedag. Vanligtvis brukar jag räkna ner och allt tills jag fyller år, men detta år har det inte varit så. Tror det är för att jag inte var taggad på att inte göra något/vara helt själv på min födelsedag samt att jag redan firade den med familjen så jag har redan haft födelsedagskänslan lite. Men ska bli kul att vara här när jag fyller år i alla fall.

Kommentera

